رئیس مرکز مطالعات شهر تهران با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره بین المللی برترینهای پژوهش و نوآوری و سومین کنفرانس علمی مدیریت شهری از رونمایی مجموعه کتاب ۷ جلدی فقه مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، بابک نگاهداری با اشاره به این که مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری و سومین کنفرانس علمی مدیریت شهری (جایزه جهانی تهران) در روز دوشنبه برگزار خواهد شد، گفت: در این رویداد علمی اثر ارزشمند مجموعه جلدی ۷ فقه مدیریت شهری که حاصل تلاش و همکاری مشترک مرکز مطالعات با بنیاد پژوهش های قرانی است رونمایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: این کتاب ارزشمند در ۷ جلد شامل مباحث مقدماتی، فرهنگی – اجتماعی، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، عمران و شهرسازی، مدیریت شهری و مدیریت عمومی است.

نگاهداری تصریح کرد: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در راستای فعالیت های علمی و مطالعاتی به دنبال استخراج مباحث فقهی در عرصه های گوناگون مدیریت شهری بوده و خوشبختانه با تعامل و همکاری توانستیم این مباحث را در قالب کتاب در اختیار این حوزه قرار دهیم.

رئیس مرکز مطالعات خاطرنشان کرد: بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله که سیمای شهر تهران را در سال ۱۴۰۴ ترسیم کرده است؛ جهانشهری فرهنگی، دانش بنیان با هویت اصیل ایرانی و اسلامی، زیبا، مقاوم، مرفه و معیار در دنیای اسلام تعریف کرده است و لذا برای دستیابی به این امر نیازمند این هستیم که مباحث فقه پویای اسلامی را نیز در این حوزه داشته باشیم که خوشبختانه با تلاش دلسوزان این رشته موفق به این کار شدیم.

وی افزود: مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری و سومین کنفرانس علمی مدیریت شهری (جایزه جهانی تهران) در روز دوشنبه مورخه ۲۲ آذر سال جاری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران و جمع کثیری از دانشگاهیان و مدیران شهرداری، شهرداران کلانشهرها و هم چنین پژوهشگران مباحث مدیریت شهری برگزار می شود که در این جشنواره از برگزیدگان این دوره تقدیر به عمل خواهد آمد و همزمان از این کتاب ارزشمند فقهی با حضور علما و اساتید حوزه علمیه نیز رونمایی می شود.

گفتنی است کتاب ۷ جلدی فقه مدیریت شهری توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و بنیاد پژوهش های قرآنی تهیه و تدوین شده است.