وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 77 در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه 16 آذر 99 با شاخص 77 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 100همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، وزش باد مؤثر و بارش باران تا صبحگاه روز یکشنبه (16 آذر 99) سبب خواهد شد باوجود افزایش ترافیک، کیفیت هوای شهرتهران در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

تداوم این شرایط جوی در طول روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها شده و به‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند. با حاکمیت جو ناپایدار همراه با بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت یکشنبه پیش‌بینی می‌شود از غلظت آلاینده‌های ناشی از تردد خودروها کاسته شده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

صبح روز دوشنبه (17 آذر 99) در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا دورازانتظار نخواهد بود که عمدتاً به‌دلیل کاهش تندی باد و تجمع ذرات معلق ناشی از ترافیک صبحگاهی است. 

افزایش تندی باد و احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را به‌دنبال خواهد داشت. شایان‌ذکر است با وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی دوشنبه پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد، هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی احتمال می‌رود در برخی مناطق پرتردد برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را شاهد باشیم.