حجت‌الاسلام علی جعفری معاون امور فرهنگی کمیته امداد اعلام کرد: بیش از ۸۰ هزار دانشجو در کل کشور از خدمات کمیته امداد بهره می برند.

به گزارش مرور نیوز، معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از ۸۴ هزار دانشجو در سراسر کشور، گفت: ۱۳۶۰ دانشجوی نخبه از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام علی جعفری با تشریح خدمات کمیته امداد به دانشجویان نیازمند افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار دانشجو در کل کشور از خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد بهره‌مند هستند که از این تعداد ۵۸ هزار نفر دانشجوی دختر و ۲۶ هزار نفر پسر هستند.

وی ادامه داد: حدود ۱۸ هزار نفر از این دانشجویان در مقطع کاردانی، ۵۹ هزار نفر کارشناسی، ۶۷۰۰ نفر کارشناسی ارشد و ۱۲۴۴ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به شناسایی ۶ هزار نخبه و استعداد برتر در جامعه هدف این نهاد، تاکید کرد: از این تعداد ۱۳۶۰ نفر دانشجو هستند که حدود ۵۰۰ نفر از این دانشجویان در حوزه مقالات علمی و پژوهشی دارای تالیفات برتر هستند و ۲۲ نفر از دانشجویان موفق به ثبت اختراعات شده‌اند.

جعفری به توجه ویژه این نهاد در زمینه پرورش استعدادهای مناطق محروم پرداخت و گفت: ۳۵۹ نفر از دانشجویان نخبه تحت حمایت از مناطق روستایی و ۱۲ نفر از عشایر کشور هستند.

وی با اعلام انواع خدمات کمیته امداد ویژه دانشجویان نیازمند، خاطرنشان کرد: تأمین هزینه تحصیل دانشجویان مورد حمایت در دانشگاه‌های دولتی، کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه پنج تا ۲۰ میلیون تومانی و کمک هزینه شرکت در مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌ها از جمله خدمات کمیته امداد به دانشجویان تحت حمایت است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد افزود: همچنین ارائه خدمات فرهنگی و تربیتی، تشویق و تجلیل از رتبه‌های برتر تحصیلی و علمی و ارائه خدمات اشتغال به فارغ‌التحصیلان از دیگر خدمات این نهاد به دانشجویان نیازمند است.