سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت ظهر امروز از شناسایی و انهدام ۲۱ باند سرقت به عنف و ۱۱ باند سرقت منازل خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح کاشف در جمع خبرنگاران اظهار داشت:با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس آگاهی تهران ۲۸۱ نفر از مجرمین حرفه‌ای، سابقه‌دار، مالخران، قاتلین و افرادی که امنیت عمومی را دچار خدشه کردند، دستگیر شدند؛ این افراد در قالب ۶۱ باند فعالیت می‌کردند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این طرح ۲۱ باند سرقت به عنف، ۱۱ باند سرقت منازل، ۱۵ باند سرقت لوازم خودرو و هشت باند جعل و پنج باند سرقت مسلحانه شناسایی و منهدم شدند.

سردار رحیمی گفت: بنا بر اعترافات اولیه،دستگیرشدگان به ۳ هزار و ۱۷۵ فقره سرقت اعتراف کرده و ۱۰۲ نفر از این سارقان یعنی ۶۸ درصد آنها دارای سابقه هستند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: در کشفیات پلیس از سارقان این بار مقادیر زیادی از طلا و ارز کشف شده است یعنی اینکه مردم طلا و ارز خود را در خانه نگه می دارند که این امری اشتباه است.

وی گفت: در این مرحله از طرح کاشف ۶ کیلو طلا و ۶ هزار دلار هم کشف شده که تمامی این طلاها و دلارها را سارقان از خانه های افراد به سرقت برده اند.

سردار رحیمی اعلام کرد: ۲۵ دستگاه خودروی مسروقه، ۲۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۵ قبضه سلاح گرم، ۵۰ قبضه سلاح سرد، ۱۲۰ دستگاه موبایل سرقتی، ۳۶ دستگاه ساعت مچی گران‌قیمت و هزار قلم انواع لوازم مرتبط با خودرو از سارقان کشف شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: یک باند سه نفره که ۱۴ کیلو طلا را سرقت کرده بودند دستگیر شدند؛ همچنین باند ۶ نفره سارقان مسلح که در مناطق شرقی تهران اقدام به سرقت می کردند هم شناسایی و دستگیر شدند؛ این افراد تاکنون به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی از شناسایی یک باند ۱۰ نفره سرقت که همگی سابقه دار بودند خبر داد و گفت: این باند با اقدامات خشن و تخریب منازل اقدام به سرقت می کردند؛ دستگیر شدگان تاکنون به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند. سردار رحیمی افزود: یک باند چهار نفره مأمورنما هم دستگیر شده اند؛ همچنین یک باند سرقت موتورسیکلت که با ۱۰ نفر عضو تا به امروز ۱۵ دستگاه موتورسیکلت را به سرقت برده بودند، دستگیر و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت از آن ها کشف شد.

وی گفت: یک باند سارق که قصد سرقت مسلحانه داشتند قبل از عملیات توسط پلیس آگاهی شناسایی شدند که از این باند یک قبضه سلاح کمری، شوکر، چاقو و دیگر اقلام به دست آمده است.

رئیس پلیس پایتخت در هشدار به شهروندان در خصوص شرکت های لیزینگی اعلام کرد: مردم فریب شرکت های لیزینگی را نخورند؛ این شرکت ها اغلب به دروغ طرح های وسوسه کننده ای را اعلام می کنند و مردم را به دام می اندازند.