سخنگوی سازمان غذا و دارو درخصوص شرایط داوطلبان تزریق واکسن کرونا ساخت ایران گفت: داوطلبان یک ماه پس از تزریق واکسن تحت مراقبت قرار خواهند گرفت تا نتایج آن بررسی شود.

به گزارش مرور نیوز، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به آغاز فاز انسانی واکسن کرونا ی تولید داخل اظهار داشت: برای انجام اولین فاز انسانی داوطلبان تزریق واکسن کرونا به اندازه نیاز وجود داشت و به همین دلیل فراخوان عمومی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه برای تست مجدد این واکسن در صورت نیاز به داوطلبان بیشتر فراخوان عمومی اعلام خواهد شد. در حال حاضر شرکت مورد نظر با دانشگاه‌های علوم پزشکی برای انجام این کار به توافق رسیده‌اند و خوشبختانه این واکسن توانست کد اخلاق را دریافت کند و منعی برای تزریق آن وجود ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این واکسن در دو مرحله تزریق می‌شود گفت: داوطلبان یک ماه پس از تزریق واکسن تحت مراقبت قرار خواهند گرفت تا نتایج آن بررسی شود.

جهانپور عنوان کرد: پس از تزریق واکسن آنتی بادی و سطح ایمنی بدن افراد وضعیت جسمانی آن‌ها بررسی می‌شود، در فاز دوم و سوم تزریق واکسن روی افراد بیشتری تست می‌شود و نتایج آن به سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود، در صورت اثربخش بودن آن مجوز تولید را دریافت خواهد کرد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در فاز یک مطالعات انسانی افراد بین گروه سنی 18 تا 50 سال قرار دارند و نباید بیماری زمینه‌ای داشته باشند و تست کرونای آنها منفی باشد.