قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل بر گسترش همکاری‌های این وزارتخانه با کشورهای آفریقایی تاکید کرد و گفت: همکاری‌های علمی و آموزشی وزارت علوم با کشورهای آفریقایی در آینده نزدیک گسترش می یابد.

به گزارش مرور نیوز، حسین سالار آملی در نشست مشترک با سفیران تعدادی از کشورهای آفریقایی که امروز در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، بر لزوم گسترش همکاری های بین المللی بین این کشورها تاکید کرد و افزود: ظرفیت همکاری‌های علمی دو طرف بسیار بیشتر از حالت کنونی است و امیدوارم در آینده نزدیک با بررسی های کارشناسانه، این همکاری‌ها افزایش یابد.

وی در ادامه بررسی همکاری های دوجانبه بین آموزش عالی ایران و کشورهای آفریقایی را از مهم ترین اهداف نشست فوق دانست و تصریح کرد: در این نشست بحث های مختلفی نظیر بورسیه دانشجویان کشورهای آفریقایی در ایران و رفع مشکلات و مسایل فعلی در این زمینه همچنین گسترش فعالیت‌های علمی آموزشی از جمله آموزش مربیان دانشگاهی کشورهای آفریقایی و افزایش دوره های آموزشی کاربردی در ایران مورد تبادل نظر و بحث قرار می گیرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اضافه کرد: منابع انسانی در هر کشوری از جمله مؤلفه‌های پیشرفت به شمار می رود. همچنین منابع تحقیقات در صنایع نیز باید تجاری سازی شود.

دکتر سالار آملی بر بین المللی سازی دانشگاه های کشور تاکید کرد و گفت: در این جهت روابط مناسب و مطلوبی با دانشگاه‌های آفریقا داریم.

در نشست با سفرای برخی کشورهای آفریقایی، دکتر امید معاون وزیر علوم و سرپرست دانشگاه علمی کاربردی، دکتر صدیقی رییس سازمان دانشجویان و برخی از مسوولان وزارت علوم نیز حضور داشتند.