وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 126 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز پنج شنبه 20 آذر 99 با شاخص 126 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 131 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات روز پنج‌شنبه ( 20 آذر 99) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. 

در طول روز با عدم وزش باد مؤثر شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. در اواخر وقت پنج‌شنبه با افزایش ترافیک شبانگاهی و حاکمیت جو نسبتاً پایدار، پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز جمعه (21 آذر 99) همراه با کاهش ترافیک در روز تعطیل، کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت. 

برقراری جو نسبتاً آرام در طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد. تداوم این وضعیت جوی تا اواخر وقت جمعه همراه با افزایش تردد خودروها، موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.