سرهنگ کرم یوسفوند رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق خودرو در یک عملیات تعقیب و گریز خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ کرم یوسفوند اعلام کرد: ساعت ۱۰ شب ۲۸ آبان ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین انجام ماموریت در محدوده میدان خراسان به یک دستگاه خودرو پراید که در حال حرکت بود، مظنون می شوند .

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: کارآگاهان در ادامه با استعلام شماره پلاک خودرو متوجه می شوند صبح همان روز خودرو در حوزه کلانتری ۱۲۸  تهران نو سرقت شده است که به سرعت به خودروی پراید نزدیک می شوند و به راننده آن دستور توقف می دهند.

وی در ادامه اظهارکرد: سارق با شنیدن دستورپلیس با افزایش سرعت اقدام به فرار می کند که کارآگاهان با تعقیب پراید در صدد دستگیری سارق برمی آیند و پس از تعقیب و گریز و تیراندازی هوایی موفق به متوقف کردن خودرو و دستگیری راننده به اسم «کاظم» می شوند.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: متهم در ادامه تحقیقات و رسیدگی قضائی تحویل معاونت مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی شد و در بازجویی به سرقت خودرو اعتراف کرد که با توجه به سوابق کیفری متهم در زمینه سرقت لوازم داخل خودرو، پرونده به همراه متهم برای ادامه تحقیقات تخصصی به دایره سرقت لوازم داخل خودروتحویل شد.

وی افزود: کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی با بهره گیری از شیوه های نوین کشف جرم موفق شدند ردپای سارق را در چند سرقت خودرو کشف کنند و در بازجویی ها، متهم دچار تناقض گویی شد و ناچار لب به اعتراف گشود و گفت که خودرو را به قصد سرقت قطعات آن دزدیدم و در چند وقت اخیر روزانه حداقل دو فقره لوازم خودرو بیشتر از خودروهای سمند ، پراید، پژو را با شکستن شیشه خودروها و یا با بازکردن در آنها برای تهیه مواد مخدر و مخارج زندگی سرقت کرده ام و بیشتر اموال سرقتی را شب ها در محدوده میدان شوش می فروختم که از مجموع فروش اموال مسروقه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به دست آوردم.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اعتراف متهم و پیگیری کارآگاهان، ۱۰۵ فقره سرقت و مالباختگان آنان شناسایی شدند، شاکیان پس از دعوت و تحقیق از آنان به دادسرا معرفی شدند و در نهایت برای متهم نیز از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۵ تهران قرار بازداشت صادر شد.