وزیر بهداشت با اشاره به اینکه متاسفانه در اوج ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار داریم گفت: آمریکا به دروغ شعار می‌دهد برای توزیع دارو و تجهیزات پزشکی منعی ندارد اما از ضعیف‌ترین بندگان خدا و بیماران خاص دارو را مضیقه می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، سعید نمکی صبح امروز در مراسم افتتاح 64 پروژه بهداشتی و درمانی در یازدهمین پویش ملی ره سلامت در خراسان جنوبی اظهار داشت: به عنوان داغدارترین فرماندهان عملیات کشور هر جا می‌رویم با تصویرعزیزانی روبرو می شوم که از دست دادیم و این موضوع من را متاثر می کند.

وی افزود: متأسفانه در اوج ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار داریم و یکی از ناجوانمردترین سیستم‌های دنیا یعنی آمریکا همه چیز را بلوکه کرده و دارو را نیز از ضعیف‌ترین افراد دنیا منع می‌کند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمریکا به دروغ شعار می‌دهد برای توزیع دارو و تجهیزات پزشکی منعی ندارد اما از ضعیف‌ترین بندگان خدا و بیماران خاص دارو را مضیقه می‌کند.

نمکی بیان کرد: مردم نمی‌دانند در این مدت چه بر ما در مدیریت بیماری کرونا گذشت اما باور کنید ‌‌بعد از آنچه بر امام حسین(ع) و یاران باوفایش در کربلا  گذشت ‌بر ملتی مانند ایران در این سال‌ها که دشمن همه راه‌ها را بر‌ ما بسته بود‌ نگذشته بود.

وی با بیان اینکه دشمن ورود دارو و تجهیزات را به‌روی کشور بسته بود افز‌ود: در اوج تحریم و کمبود اعتبارات باز هم از تلاش باز نایستاده‌ایم و افتتاح پروژه‌های درمانی را در کشور‌ شاهد هستیم وامسال اولین سالی است که در اوج تحریم و گرفتاری در بلای کرونا بیش از10 هزار تخت بیمارستانی را افتتاح می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: این میزان افتتاح و پیشرفت در پروژه‌های درمانی در هیچ سالی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق نیفتاده و این به عنوان سند افتخار در نظام اسلامی ثبت می‌شود که مدیران با دست‌های بسته در اقیانوس شنا کردند و به ساحل مراد رسیدند.

نمکی با اعلام اینکه امسال صدها خانه بهداشت و مراکز درمانی، آموزشی و رفاهی افتتاح می‌کنیم تصریح کرد: ما در یک جنگ اقتصادی، تحریم اقتصادی و یک جنگ سازمان‌یافته رسانه‌ای قرار داریم و از همه بدتر برخی در داخل مرزها آتش بیار می‌‍شوند و آتش برخی اباطیل را از درون مرزها که اعتقادی به کشورشان ندارند می‌بینیم که بدترین نوع وطن فروشی است و همیشه از افراد نفوذی داخل ضربه می‌خوریم.

وی تصریح کرد: در اوج تحریم و قحط سالی خزانه جمهوری اسلامی که هیچ سالی به اندازه امسال سراغ نداریم که در استانی محروم 64 پروژه افتتاح کنیم و چند پروژه نیز در دست اجرا داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: یقین دارم تا زمانی که دعای نیمه شب یک مادر شهید و نفس‌های عارفانه یک مجروح قطع نخاع در نیمه شب برای پایداری نظام است، به راه ادامه می‌دهیم واینکه شهید سلیمانی فرمود "ما ملت امام حسینیم" برای این است که می جنگیم و می سازیم.

نمکی بیان کرد: تحلیل دشمنان این است که آمار مرگ و میر در ایران بالا می‌رودو تحلیل بی بی سی نیز همین است اما دیدم مرگ در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا بالا می‌رود و در ایران پایین می‌آید.

وی با بیان اینکه امسال 3 دستگاه سی تی اسکن به خراسان جنوبی اختصاص یافت یادآور شد: ارسال یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان بشرویه نیز در دستور کار است و چند دستگاه اکسیژن ساز نیز ارسال کردیم .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: دستگاه اکسیژن ساز مشکل ما در کشور بود و با کاهش ظرفیت اکسیژن ساز روبه رو شدیم اما تا یک ماه آینده چیزی به عنوان کمبود اکسیژن ساز نداریم.

نمکی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی نیز چند دستگاه اکسیژن ساز فرستادیم و چند دستگاه دیگر نیز ارسال خواهد شد.

در پایان این مراسم به درخواست وزیر نام مرکز بهورزی بیرجند به نام آموزشگاه بهورزی شهیده منصوره حسینی انتخاب شد. همچنین وزیر بهداشت قول نصب یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان بشرویه تا پایان ماه آینده و یک دستگاه آمبولانس را داد.