وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 115 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز سه شنبه 25 آذر 99 با شاخص 115 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 136 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در صبح روز سه‌شنبه ( 25 آذر 99) باتوجه به انباشت آلاینده‌ها، عدم وزش باد مؤثر و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 

در طی روز با حاکمیت جو آرام شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. 

همچنین در شامگاه سه‌شنبه با افزایش ترافیک و درنتیجه تجمع ذرات معلق، پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. در صبح روز چهارشنبه (26 آذر 99) در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش ترافیک است. 

به‌تدریج با افزایش ناپایداری جوی در طی روز و رشد ابر تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده که سبب بهبود نسبی کیفیت هوا خواهد شد.

با تداوم این وضعیت جوی و احتمال بارش پراکنده تا اواخر وقت چهارشنبه برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.