وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 114 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 26 آذر 99 با شاخص 114 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 137 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز چهارشنبه (26 آذر ۹۹) با عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها، آسمان بیشتر مناطق غبارآلود و کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 

به تدریج در طی روز با افزایش ناپایداری جوی و رشد ابر تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. در اواخر وقت چهارشنبه با تداوم این وضعیت جوی و احتمال بارش باران در برخی ساعات، پراکندگی ذرات معلق در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود و به ‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. 

در صبح روز پنجشنبه (27 آذر ۹۹) عدم وزش باد مؤثر و آغاز تردد خودروها سبب می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها افزایش یافته و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

در طی روز نیز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود افزایش نسبی تندی باد در شامگاه پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق شده و با وجود افزایش ترافیک در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.