آرش بهارونداحمدی مدیرکل هواشناسی البرز از تداوم آلودگی هوا و بروز یخبندان در استان البرز خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، آرش بهارونداحمدی اظهار کرد: آخرین الگوهای پیش‌یابی نشان از گذر امواج ناپایدار ضعیف از منطقه البرز مرکزی دارد که بر این اساس پیش‌بینی مه‌آلودگی، در بعضی ساعات عصر و شب رشد ابر و در پاره‌ای نقاط بارش برف و یخبندان صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه شرایط گفته‌شده لغزندگی سطح جاده و اختلال در تردد جاده‌ای محتمل است، لذا رانندگان باید در تردد موارد ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل هواشناسی البرز بیان کرد: به دلیل وقوع پدیده وارونگی دمایی، سطح کیفی هوا در این استان نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

تداوم آلودگی هوا

وی با بیان اینکه هوای امروز البرز قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، همراه با مه بوده و در پاره‌ای نقاط بارش صورت می‌گیرد، همچنین یخبندان صبحگاهی صورت می‌گیرد و هوا آلوده است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۸ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا صفر درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۴ متر بر ثانیه است.

بهارونداحمدی بیان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز نیمه‌ابری تا ابری بوده و با مه رقیق و در صبح با بارش پراکنده برف همراه است، همچنین پدیده یخبندان صورت گرفته و هوا آلوده خواهد ماند.

وی در پایان به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۱- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۴ متر بر ثانیه است.