سعید نمکی وزیر بهداشت از کاهش ۵۰ درصدی آمار فوتی های کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با همت همکاران‌مان در سراسر کشور و با همدلی و وفاقی که با سازمان بسیج و کمک بی بدیلی که مردم در این ایام کردند، با طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی، به آمار بسیار پایین‌تر از قبل رسیدیم و حداقل ۵۰ درصد آمار فوتی‌ها کاهش پیدا کرده است.

نمکی گفت: ۱۶۰ نقطه قرمز کشور همگی به نارنجی و زرد تبدیل شد که این حاصل همدلی و وفاق مردم و همه دستگاه‌هایی مثل وزارت کشور، وزارت راه، وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد و همچنین ناجا، بسیج و هلال احمر بود.

وی با اشاره به ویروس جدید در انگلیس، گفت: ما به محض اطلاع از شیوع ویروسی که در انگلیس پدیدار شد و انگلیسی‌ها به سختی و تأخیر یکی دوماهه به دنیا اعلام کردند، بلافاصله حرکت‌هایی را انجام دادیم. پروازها به مقصد انگلیس و بالعکس ممنوع شد. مسافرینی که از طریق دیگر ایرلاین‌ها به انگلیس می‌آمدند رصد می‌شوند.

وزیر بهداشت و درمان گفت: مسافرها از مبدا اروپا علاوه بر برگه منفی PCR برای کووید -۱۹، در ایران هم مورد آزمایش قرار می‌گیرند و توصیه می‌شود که حتماً باید دو هفته در قرنطینه بمانند.

نمکی گفت: ما لیست مسافرینی که در دو سه هفته اخیر از انگلیس وارد ایران شدند هم داریم، تک تک آنها را رصد می‌کنیم و تاکنون ردپایی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی پیدا نکردیم و هر موردی که مشاهده کردیم، به استحضار مردم ایران می‌رسانیم.