وزیر بهداشت گفت: ویروس انگلیسی از قدرت سرایت و بیماری‌زایی بالاتری برخوردار است.

به گزارش مرور نیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت بعد از ظهر چهارشنبه در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا ، واکسن و همچنین ویروس انگلیسی پرداخت.

وی با اشاره به رصد شبانه روزی طرح شهید سلیمانی، گفت: باز هم جهان روزهای پر التهابی را سپری کرد.

نمکی با عنوان این مطلب که ایران بر عکس جهان روزهای کم التهاب تری را سپری کرد، افزود: میزان مرگ و میر و ابتلا نسبت به بقیه کشورهای جهان، روزهای آرام تری را سپری کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای کنترل بیماری در کشور، گفت: از اولین روز آذر که پر از نقاط قرمز کرونایی در کشور بودیم، در آخرین روز آذر ۹۹ نقاط قرمز محو شد.

نمکی ادامه داد: البته هنوز نقاط پر التهاب در برخی از مناطق شمالی کشور دیده می‌شود و باید مراقبت باشیم به روزهای گذشته باز نگردیم.

وی به ویروس انگلیسی اشاره کرد و گفت: این ویروس از قدرت سرایت و بیماری‌زایی بالاتری برخوردار است.

وزیر بهداشت با اشاره به ممنوعیت پروازهای ایران به انگلستان، افزود: تاکنون ردپایی از این ویروس در کشور پیدا نکرده‌ایم. البته ما موتاسیون در ویروس دیده بودیم اما هیچکدام از نوع انگلیسی نبوده است.

وی ادامه داد: پیرامون واکسن کرونا ، مردم فقط صحبت را از وزیر بشنوند. همان طور که داروهای ضد ویروس در هر کجای دنیا مصرف شده است، برای مردم خودمان تهیه و تولید کرده‌ایم.

نمکی افزود: در رابطه با واکسن هم همه راه‌ها را می ‌رویم و از بهترین و مطمئن‌ترین منابع دنیا در حال خرید هستیم. البته هیچ جای دنیا بر روی واکسن قسم نخورده‌اند. در آینده نزدیک خبرهای خوشی از آغاز تزریق واکسن خواهیم داشت.