سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگی لیست شهرهای دارای آلودگی هوا را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: پایداری جو توام با سکون هوا فردا (۷ دی ماه)‌ در شهرهای اراک، اصفهان، تبریز، تهران، قزوین، قم و کرج، دوشنبه (۸ دی ماه) در شهرهای اراک، اصفهان ، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج و مشهد، سه‌شنبه (۹ دی ماه)‌ در شهاری اراک، اصفهان ، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج و مشهد، چهارشنبه (۱۰ دی ماه) در شهرهای اراک، اصفهان ، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج و مشهد و پنج‌شنبه (۱۱ دی ماه) در شهرهای اراک، اصفهان ، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج و مشهد موجب افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها می شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی رشد شاخص کیفیت هوا در حد گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده ثابت و متحرک، ایین شاخص به حد ناسالم برای تمام گروه‌ها تبدیل خواهد شد. در این شرایط سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از ترددهای غیر ضروری بویژه از سوی سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی و عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌کند.

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: فردا (۷ دی ماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نوار شرقی کرمان و شرق هرمزگان و دوشنبه (۸ دی ماه) در جنوب سیستان و بلوچستان، نوار شرقی کرمان و نوار شرقی هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط جوی احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی و افزایش ارتفاع موج در سواحل وجوددارد.

محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از سفرهای دریایی با شناورهای سبک، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.