وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 158 در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 10 دی 99 با شاخص 158 در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 165 همچنان در شرایط ناسالم قرار داشته است.

 بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات چهارشنبه (10 دی 99) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته همراه با انباشت آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم قرار خواهد گرفت. 

در طی روز عدم وزش باد مؤثر سبب تجمع آلاینده‌ها شده و کیفیت هوا در بیشتر نواحی در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با حاکمیت وارونگی و سکون جو تا اواخر وقت چهارشنبه و با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق دورازانتظار نخواهد بود.

با عدم وزش باد مؤثر تا صبح روز پنج‌شنبه (11 دی 99) و با آغاز تردد خودروها و تجمع آلاینده‌ها از ساعات قبل، برقراری شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت را شاهد خواهیم بود. 

تداوم این شرایط جوی در طی روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی پنجشنبه کیفیت هوا در شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد که ناشی از افزایش ترافیک، پایداری جو و عدم وزش باد مؤثر است.