شهردار منطقه 7 از اجرای طرح جهاد مهربانی در این منطقه خبر داد و گفت: این طرح با شعار «تهران، مدرسه ای برای همه» ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ ساله بازمانده از تحصیل در سطح این منطقه‌ اجرا می شود.

به گزارش مرور نیوز، سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: این طرح با سه هدف اصلی شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و خانواده های نیازمند، جذب همیار در قالب نذر فرهنگی و جذب حمایت های نقدی و غیر نقدی و با ماموریت ایجاد مدل "محرومیت زدایی مردمی" به صورت مجزا اجرایی می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد انگیزه، دستگیری از نیازمندان، مقابله با آسیب های اجتماعی، ارتقای روحیه جهادی و عمل به آن در گروه های داوطلب مردمی، جلوگیری از گسترش فقر فرهنگی و علمی، پیگیری امور اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر و کمک به این خانواده ها برشمرد.

شهردار منطقه 7 درباره نحوه شناسایی این افراد تصریح کرد: از طریق دبیران شورایاری‌ها، مدیران و معتمدان محله و مساجد این افراد را شناسایی کرده‌ایم و گروه‌هایی نیز برای اطمینان از نیازمند بودن آنها به تحقیق و بررسی می‌پردازند و در نهایت این کمک‌ها برای خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاز اول طرح جهاد مهربانی با عنوان «آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل» در سه بخش، آموزش تحصیلی، آموزش مهارت‌های مختلف اجتماعی و توانمندسازی برای اشتغال اجرا می‌شود، افزود: کمک‌های نقدی، حمایت غیرنقدی مثل خوراکی، میوه، پوشاک، لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی، همچنین آموزش و مددکاری و معرفی کردن نیازمندان و حمایت قراردادن گروهی کودکان نیازمند به تحصیل توسط مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد از جمله مشارکت شهروندان منطقه در این طرح است.

طلوعی بیان کرد: امروزه در دنیا سازمان های مردم نهاد نقش بسزایی در بهبود شرایط زندگی اجتماعی دارند و اجرای چنین طرح هایی حس مسئولیت اجتماعی در شهروندان را بالا برده و رضایتمندی آنها از مشارکت در امور خیریه و عام المنفعه را سبب می شود.

وی در پایان یادآور شد: منطقه 7 به عنوان یکی از مناطق پر تردد تهران نقش بسزایی در اجرای چنین طرح هایی دارد و با اجرای طرح جهاد مهربانی بسیاری از کودکان کار و خانواده های آنها که از توان مالی پایینی برخوردارند شناسایی و در جهت رفع مشکلات آنها اقداماتی صورت می گیرد که درآینده زندگی این افراد بسیار تاثیرگذار است.