مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده را پیش بینی کرد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز (۱۶ دی) در استان‌های مازندران، گلستان، برخی مناطق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و در ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: فردا (۱۷ دی) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار صبحگاهی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ دی) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد،گفت: طی این مدت تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۸ و ۱۹ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و غبار محلی پدیده غالب در شهرهای پرجمعیت است.

ضیاییان با اشاره به اینکه از بعد ازظهر روز شنبه (۲۰ دی) در ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی ابرناکی، گاهی وزش باد و بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: طی این روز در شهرهای صنعتی کشور مانند تهران، کرج، اراک، قم و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ دی) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۱۸ دی) نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.