رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران شهری است که با وضعیت فعلی تنها با ایجاد مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند اداره شود.

به گزارش مرور نیوز، احمد دنیامالی در سیصد و یازدهمین جلسه شورا که با حضور دبیر کمیسیون خاص کلانشهرها و پیرامون لایحه مدیریت شهری برگزار شد با اشاره به اهمیت مدیریت یکپارچه شهری در تهران گفت: تهران شهری است با 13 میلیون جمعیت ساکن و شناور، شهری که وسعت آن شاید یک درصد مساحت کل کشور باشد لذا با توجه به توزیع پذیری این جمعیت در چنین گستره‌ای آن هم با در نظر گرفتن سیر تحولات اخیر ما را متوجه می‌سازد که با سیستم مدیریت فعلی به یقین مشکل خواهیم داشت. از اینرو ایجاد مدیریت یکپارچه برای مدیریت وضعیت فعلی اجتناب ناپذیر است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در ادامه به برخی ایرادات موجود در لایحه اشاره کرد و گفت: یکی از این ایرادات موجود در این لایحه این است که در شهرهای بالای دویست هزار نفر هزینه‌های مربوط به پلیس راهور بر عهده شهرداری‌ها باشد.

وی اظهار داشت: شما ببینید در شهری مانند تهران که شهرداری سالانه 30 میلیارد تومان هم به پلیس راهور کمک می‌کند باز هم هزینه‌ها وحشتناک است حال اگر قرار باشد که تمام این هزینه‌ها بر عهده شهرداری باشد مشکلی بر مشکلات شهرداری‌ها افزوده خواهد شد.

دینامالی تصریح کرد: اگر قرار است چنین باشد و هزینه‌ها بر عهده شهرداری‌ها قرار گیرد پس مدیریت هم باید با شهرداری باشد.

دنیامالی در ادامه با اشاره به موضوع ارزش افزوده،گفت: ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها است و اگر قرار است ارزش افزوده آنگونه که در لایحه آمده اعمال شود باید با یک تبصره تهران مستثنی شود.

رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورا افزود: از ایرادات دیگر لایحه این است که سهم 70 درصدی شهردای از جرائم راهنمایی رانندگی باید توسط استانداری و یا سازمان شهرداری‌های وزارت کشور توزیع شود که ما روی این ماده بحث داریم.

دنیامالی همچنین از تاسیس صندوق توسعه شهری که شهرداری‌های کشور سهامداران آن هستند استقبال کرد.

وی اضافه کرد: باید در لایحه مدیریت شهری موضوع درآمدهای پایدار به گونه‌ای دیده شود که شهرداری‌ها خودکفا شوند و در هر سال مالی، بدهی‌های شهرداری‌ها نباید بیشتر از 20 درصد سقف بودجه باشد.