وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 148 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز شنبه 20 دی 99 با شاخص 148 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 149  همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس  قرار داشته است.

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز شنبه (۲۰ دی ۹۹) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از انباشت آلاینده‌ها و عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است. 

در طی روز با حاکمیت جو پایدار و آرام، شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها فراهم خواهد بود و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

همچنین با افزایش ترافیک شامگاهی در اواخر وقت شنبه، پیش‌بینی می‌شود بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شده و در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

در صبح روز یکشنبه (۲۱ دی ۹۹) با استمرار پایداری و سکون جوی همراه با افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود در بیشتر مناطق افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق سبب برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس شود. 

این شرایط در طی روز نیز ادامه خواهد داشت، بنابراین در اواخر وقت یکشنبه با عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.