وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 154 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه 22 دی 99 با شاخص 154 در وضعیت ناسالم برای همه گروه هاقرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 165 همچنان در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که وارونگی جوی همراه با انباشت آلاینده‌ها تا صبحگاه روز دوشنبه (۲۲ دی ۹۹) سبب خواهد شد هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

در طول روز عدم وزش باد مؤثر سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه، پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

در صبح روز سه‌شنبه (۲۳ دی ۹۹) با افزایش تردد خودروها و حاکمیت پایداری جوی انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کرده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس مشاهده شود. 

استمرار شرایط پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدودخواهد کرد. 

شایان‌ذکر است با استمرار پایداری و سکون جو تا ساعات پایانی سه‌شنبه همراه با ترافیک شامگاهی، بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شده و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.