سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان خراسان شمالی برای بیش از ۹۳۱۵ نفر غربالگری صورت گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، سیما سادات لاری گفت: از استان خراسان شمالی و بجنورد صحبت می‌کنیم. طرح شهید سلیمانی در خراسان شمالی در حال اجرا است و در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی طرح مذکور در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در نقاط مختلف استان فعال هستند. در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی محلات متشکل از هلال احمر، بسیج، نیروهای حوزه سلامت، سفیران سلامت و نیروهای مردمی در قالب حدود ۸۴۷ تیم عملیاتی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی اسفراین در حال ارائه خدمت هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از زمان اجرای طرح در این استان، از بیش از ۹۳۱۵ نفر غربالگری صورت گرفته است و انجام تست رپید از افراد دارای علائم بیماری آغاز شده است و از زمان آغاز اجرای طرح بیش از ۳۳ هزار و ۲۸۳ مورد بازدید نظارتی برای رعایت پروتکل‌ها در سطح استان صورت گرفته است.

لاری درباره اقدامات خیرین استان خراسان شمالی، گفت: کمک مالی به ۲۷۷۵ خانواده آسیب‌پذیر جهت خرید اقلام بهداشتی صورت گرفته است.

وی افزود: علی‌رغم کاهش در موارد مرگ و میر و بستری ناشی از بیماری در کشورمان، مبارزه با کرونا کماکان با جدیت ادامه دارد و هرگونه عادی انگاری منجر به افزایش شیوع بیماری می‌شود.