به گزارش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خیابان ناهید در منطقه ۲ به نام شهید داریوش رضایی نژاد تغییر کرد.

به گزارش مرور نیوز، صورت جلسه نامگذاری خیابان های شهر تهران در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با توضیح درباره این مصوبه گفت: نشست کمیسیون نامگذاری معابر شهر تهران برگزار شد و بر اساس صورت جلسه این نشست، ۱۸ تغییر نام پیشنهاد شد که بخشی از آن ها را بیان می کنم. بر اساس پیشنهاد کمیسیون، خیابان ناهید در منطقه ۲ به نام شهید داریوش رضایی نژاد نامگذاری شد. پیشنهاد بعدی نامگذاری خیابانی در منطقه دو نام سردار شهید پور جعفری است. ایشان از همرزمان شهید سلیمانی بودند. پیشنهاد سوم الی یازدهم مربوط نامگذاری معابری به نام بزرگان فرهنگ کشور در حوالی دانشگاه تهران است. پیشنهاد بعدی خیابان آذین به نام استاد عبدالحسین زرین کوب است.

وی افزود: پیشنهاد بعدی نامگذاری خیابان پارسی مهر به نام استاد عباس زریاب خویی، پیشنهاد بعدی کوچه شمشاد به نام استاد علی شریعتمداری، پیشنهاد بعدی به نام استاد مهدی مائوزی و پیشنهاد بعدی به نام استاد ابوالقاسم گرجی و پیشنهاد بعدی به نام استاد حمید سمندریان است.

حق شناس تصریح کرد: این عزیزان از مفاخر فرهنگ و هنر معاصر هستند. تلاش داریم تا سردیس هایی از این عزیزان نیز در حوالی دانشگاه تهران داشته باشیم. سه پیشنهاد نیز در راستای توجه به مناطق و استان ها داشتیم به همین منظور ۳۵ متری گلها به نام یزد، ۱۸ متری گلها به نام اردکان و خیابان گلفام را به نام شهر ندوشن مصوب کرده ایم.

در ادامه کلیات این مصوبه به غیر از ردیف ۱۷ با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با بند ۱۷ این مصوبه گفت: خیابان گلفام دو بخش شمالی و جنوبی دارد و اگر ما این خیابان را به نام شهر «ندوشن» تصویب کنیم، شهروندان برای یافتن آدرس خود دچار مشکل می شوند لذا پیشنهاد بنده این است که قسمت شمالی خیابان به نام گلفام شمالی باقی بماند و قسمت جنوبی آن به نام ندوشن نام گذاری شود.

حق شناس در پاسخ به فراهانی گفت: در تهران ۱۶ خیابان به نام گلفام وجود دارد و عدم تغییر این نام موجب ایجاد پیچیدگی است.

در ادامه نیز پیشنهاد فراهانی به رای گذاشته شد اما با ۶ موافق به تصویب نرسید.

در ادامه نیز نظر کمیسیون نامگذاری درباره اینکه تمامی خیابان گلفام به خیابان ندوشن تغییر نام یابد، به رای گذاشته شد.

در نهایت نظر کمیسیون با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه نیز حق شناس با توضیح درباره پنجاه و هشتمین صورت جلسه کمیسیون نامگذاری معابر شهر تهران گفت: کمسیون نامگذاری مصوباتی داشته که آن ها را بیان می کنم. بر همین اساس میدان بی نام در منطقه یک به نام دکتر میرمیران نام گذاری شده، بوستان ششم به نام استاد مرتضی احمدی از چهره های شناخته شده سینما و تئاتر، خیابان آفتاب محل اقامت استاد ناصر هوشمند وزیری استاد دانشگاه تهران و از مجسمه سازان برتر کشور و به نام ایشان، کوچه شریف نمازی به نام علامه علی اکبر دهخدا در محل اقامت ایشان و میدان بی نام در منطقه ۶ به نام استاد خسرو سینایی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه این صورت جلسه شامل ۱۸ تغییر نام که ۱۴ دی ماه به تصویب کمیسیون رسیده است، ابراز داشت: خیابان ورزش به نام حسین علی مرادی نامگذاری، خیابان صادق به نام علی اکبر صادق و استاد معماری در منزل خود ایشان، خیابان برنا به نام استاد جمیله شیخی، خیابان فجر در منطقه ۲ به نام آیت الله یوسف صانعی و در محل دفتر ایشان، خیابان کاج به نام سردشت در منطقه ۲، کوچه نهم به نام شهید آیلاک عابدیان از شهدای ارمنی در محل زندگی خانواده این شهید بزرگوار، خیابان شهید منتظری شمالی به نام آیت الله سید محمد تقی موسوی، خیابان ۱۷۴ به نام شهید سمیرا بشیری از شهدای حادثه اوکراین و خیابان بهار در منطقه ۵ به نام شهید چشمی نام گذاری شده است.

در پایان این مصوبه نامگذاری با ۱۵ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید.