وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 119 در وضعیت ناسالم برای کروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه 6 بهمن 99 با شاخص 119 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 105 همچنان در شرایط ناسالم قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه روز دوشنبه (۶ بهمن ۹۹) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. 

در طول روز نیز شرایط پایدار بر جو حاکم خواهد بود و بنابراین با عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. 

در صبح روز سه‌شنبه (۷ بهمن ۹۹) با افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کرده و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

پایداری جوی همراه با عدم وزش باد در بیشتر ساعات بعدازظهر سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. شایان‌ذکر است با حاکمیت این شرایط جوی تا ساعات پایانی سه‌شنبه، برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.