رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از تولید ۲ تا ۳ میلیون دوز واکسن کرونا ایرانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده، واکسن در اختیار عموم مردم کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش مرور نیوز، محمد مخبر پیش‌از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه و رونمایی از 5هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور در دانشگاه کردستان، در جمع خبرنگاران به آخرین اقدامات جهت تولید واکسن ایرانی کرونا پرداخت و اظهار داشت: تا پایان سال جاری 2 تا 3 میلیون دوز واکسن کرونا تولید می‌شود و فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده، واکسن در اختیار عموم مردم کشور قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه "در فاز نخست، تست کرونا برای 21 داوطلب اول انجام شد" افزود: روز گذشته نیز مجوز تست به‌روی 14 نفر دیگر دریافت شده است و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که واکسن ایرانی قوی و باکیفیت تولید می‌شود و در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) رسیدن به تولید انبوه واکسن کرونا و تأمین نیازمندی‌های مردم کشور را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خواند و تصریح کرد: در تولید واکسن نه‌تنها نیازمندی‌های مردم را تأمین کرده بلکه به ظرفیت صادرات به برخی کشورها نیز رسیده‌ایم و در این راستا نتیجه آزمایش‌های واکسن تولیدی مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه "ایران علم و توانایی ساخت واکسن کرونا ویروس را دارد" گفت: یقیناً واکسن تولیدی داخلی را زیر قیمت خارجی در اختیار مردم قرار می‌دهیم و کشور در این بخش خودکفا خواهد شد.

مخبر اعلام کرد: واکسن ویروس کرونا پس از تولید انبوه، بخش قابل توجهی از آن برای استفاده محرومان به‌صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.