رئیس دبیرخانه ستاد ویژه مدیریت بحران تهران ظهر امروز از رونمایی از ۳۰ مخزن آب شرب اضطراری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محسن نادی در نشست مشترک کارگروه های تخصصی سلامت در حوادث غیرمترقبه و امور سیل و شریان‌های حیاتی که در دبیرخانه ستاد ویژه مدیریت بحران کلان شهر تهران برگزار شد، درباره رونمایی از 30 مخزن آب شرب اضطراری تعبیه شده در مراکز تخلیه امن اضطراری شهر تهران اظهارداشت: این اقدام همزمان با مراسم کلنگ زنی ۷۲ مخزن دیگر همزمان با گرامی داشت دهه فجر انجام می‌شود.

رئیس دبیرخانه ستاد ویژه مدیریت بحران تهران افزود: نصب و مورد بهره برداری قرار گرفتن 374 مخزن آب اضطراری تا پایان سال 1403 در مراکز تخلیه امن اضطراری سطح کلان شهر تهران نیز ضرورت دارد.

گفتنی است، در این نشست که با رویکرد افزایش تاب آوری در مواجهه با رخداد زلزله و با هدف تامین آب شرب سالم برای شهروندان در شرایط اضطراری برگزار شد، روند اجرای مصوبه هفتاد و نهمین جلسه رسمی دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر بهره برداری از مخازن فولادی تامین آب شرب سالم برای شهروندان در شرایط اضطراری مورد ارزیابی قرار گرفت.

 همچنین چگونگی جانمایی و نصب مخازن آب شرب سالم در 10 بیمارستان شهر تهران براساس اولویت و بررسی های فنی کارگروه های تخصصی سلامت در حوادث غیرمترقبه و امور سیل و شریان‌های حیاتی نیز بررسی شد.