پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: جدا از دولت کار می‌کنیم و به هیچ وجه جای دولت را نمی‌گیریم.

به گزارش مرور نیوز، پرویز فتاح در مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان که صبح امروز با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد گفت: در پروژه‌هایی که داریم جدا از دولت کار می‌کنیم و به هیچ وجه جای دولت را نمی‌گیریم و همچنین رقیب بخش خصوصی نیز نیستیم.

وی افزود: بنیاد مستضعفان تداخلی با بخش خصوصی ندارد و جای آنها را تنگ نمی‌کند.

وی گفت: با اطمینان می گویم بنیاد مستضعفان معافیت مالیاتی ندارد و همه مالیات را پرداخت می‌کنیم.

فتاح گفت: حضور مردم در دوران دفاع مقدس به پیروزی های بزرگ ما کمک کرده است در چند سال اخیر با فشار دشمن و تحریم مقاومت های اصلی مردم انجام شده و آنها تحمل کردند تا توانستیم امروز به این وضعیت برسیم و شاهد باشیم دشمن رو به زوال است.

وی گفت: نظام اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف بلند قرار دارد و بیشترین فشار روی اقشار ضعیف بوده است و تلاش نهادهای رهبری بر این است که بیشتر به داد محرومین برسد و طعم شیرین بنیاد مستضعفان به آنها چشانده شود.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی باید مردم حضور پیدا کنند و در اکثر پروژه های ما مردم مشارکت جدی دارند و بنیاد بدون حضور مردم نمی‌تواند کارها را پیش ببرد.

فتاح افزود: اقدامات بنیاد مستضعفان در بخش صادرات و محرومیت زدایی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است و شرایط تحریم کار را برای مردم سخت کرده اما هیچ کاری در بنیاد معطل تحریم و نیامدن خارجی‌ها نشده و همه جوان ها و شرکت های دانش بنیان و… پای کار آمدند و اهداف ما پیشرفته است.

وی گفت: مدتی که بنده در بنیاد مستضعفان فعالیت خود را آغاز کردم تاکنون از تمام برنامه‌های مصوب هم از نظر تولید و هم درآمد زایی جلوتر بوده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ شرکت ما در بورس است که امیدواریم وضعیت بورس نیز بهتر شود و تعدادی شرکت نیز در صف پیوستن به بورس هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: در بنیاد مستضعفان اسراف و تجمل‌گرایی نداریم و تمام هزینه ها کنترل می شود مکتب امام و رهبری بر مبنای ساده زیستی بنا گذاشته شده و تمام شرکت های ما نیز حسابرسی می شود.

فتاح با اشاره به اینکه بیش از ۲,۵۰۰ میلیارد تومان برای کرونا هزینه کرده ایم گفت: همچنین بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان در شرایط تحریم سرمایه‌گذاری می‌کنیم که منجر به توسعه کشاورزی و صنایع می‌شود. قانون بازنشستگی را کاملاً اجرا کردیم و از جوانان نیز در اقدامات بنیاد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ترامپ بنده و شرکت های مارا تحریم کرد، به دلیل اینکه از اقدامات ما عصبانی هستند گفت: به آنها می‌گوییم از عصبانیت بمیرید و ما از تلاش دست برنمی داریم.