وزیر دادگستری گفت:‌ آنچه که امروز در جامعه اسلامی شاهد هستیم، احساس حقارت و شرمساری در انسان ایجاد می کند، چرا که داعیه داران اسلام، با کفار، یهود و نصارا هم پیمان شده و خود دست به کشتار دیگر مسلمانان می زنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، صبح امروز در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع مسوولان و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام هفته وحدت در تشریح مسایل روز بین المللی اظهار داشت: آنچه که امروز در جامعه اسلامی شاهد هستیم، احساس حقارت و شرمساری در انسان ایجاد می کند، چرا که داعیه داران اسلام، با کفار، یهود و نصارا هم پیمان شده و خود دست به کشتار دیگر مسلمانان می زنند.

وی در این باره افزود: چند کشور مسلمان منطقه که شورای همکاری تشکیل داده و با سران کشورهای غربی که از اظهار دشمنی با مسلمانان ابایی ندارند، هم پیمان می‌شوند، باعث بوجود آمدن صحنه های زشتی شده اند و نه تنها دست به قلب حقیقت می زنند بلکه حتی در این مسیر، جاهلان و فریب خوردگان بسیاری را با اسم جهاد، به کشتن می‌دهند.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی، وظیفه و تکلیف ما بسیار سخت و دشوار است تصریح کرد: اکنون بزرگترین جهاد در دنیا، بیان حق است؛ امروز در برابر سران کفار، صهیونیستها و عمال و حکام خود فروخته و جاهلانی که از آنها تبعیت می کنند، تشخیص درست حق و اعلام و ابراز آن، بزرگترین جهاد است.

وی با بیان اینکه تداوم دشمنی کفار، نشان از هدفگیری درست و موفقیت ما دارد گفت: دشمن در حین اینکه در حال مراوده با ما و برآورده کردن نیازهایش است، نمی تواند خشم خود را کنترل کرده و کینه و عناد خود را پنهان کند که این امر بیانگر توفیقات ما در عرصه های سیاستگذاری و تصمیم گیری است.

پورمحمدی با منسجم و مقتدر خواندن جامعه در مواجهه با مسایل داخلی و خارجی بیان داشت: رهبری، ارکان نظام و مردم، نعمات بسیار خوبی هستند که به لطف الهی به بهترین شکل وجود داشته و تاثیر گذار و نقش آفرین هستند و این موهبت ها به عنوان یک ستون قابل اتکا، در حال عمل کردن است.

وی در خاتمه تصریح کرد: در شرایط کنونی باید بسیار مراقب بوده، خط را اشتباه نگیریم و از تمامی ابزاری که در اختیار داریم با تدبیر استفاده کرده و هدف حق خود را با حفظ مواضع، تامین کنیم و بدانیم که مهمترین مساله، ماندن در میدان و مواجهه درست و با اقتدار با مسایل است.

وزیر دادگستری همچنین با بیان اینکه ما امروز به عنوان یک بازیگر تاثیر گذار و تعیین کننده در جهان شناخته می شویم تاکید کرد: مراقب باشیم تا با دست خود از دایره خارج نشویم و بدانیم حضور با قدرت در میدان های اصلی، یک اصل و سیاست راهبردی است و می بایست از حقوق امت اسلامی و نیز از حقوق منطقه و منافع خود دفاع کنیم و مطمئن باشیم که خارج از این گود، نمی توان به نتیجه رسید؛ فراز و فرود و شکست و پیروزی همواره وجود دارد و مهم این است که بتوان از موقعیت ها به درستی استفاده کرد.