آیت الله رئیسی گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با کلیدواژه «ما می‌توانیم» به ما آموختند که می‌توانیم با مقاومت کار را به پیش ببریم و جلوی مستکبران بایستیم و تحریم‌ها را خنثی کنیم و دشمن را مایوس و وادار به عقب نشینی کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت‌الله رئیسی صبح امروز چهارشنبه (۱۵ بهمن) در ارتباط ویدئوکنفرانسی با دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی که تحت عنوان «مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز» برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دعا می‌کنیم که خداوند متعال، توفیق شناخت مقام حضرت صدیقه طاهره (س) را به ما عنایت کند.

رئیس قوه قضاییه «صبر» و «ظرفیت» را از ویژگی‌های بارز وجود حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و با اشاره به آیات قرآن کریم و سیره انبیاء و اولیاء الهی، محوری‌ترین نکته برای خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را داشتن صبر و ظرفیت عنوان کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بنا بر روایات، بهترین قلوب همان باظرفیت‌ترین قلوب هستند، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را بهترین فرصت در راستای ظرفیت سازی برای انسان‌ها دانست.

رئیس قوه قضاییه «ظرفیت» را به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز سپهبد شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد و با بیان اینکه این ظرفیت تنها در پرتو بندگی خداوند متعال حاصل می‌شود، گفت: شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی بی بدیل برای کسب ظرفیت در انسان هاست.

آیت الله رئیسی در همین زمینه تصریح کرد: مردان و زنانی که می‌خواهند در جامعه تحول آفرین باشند، باید در پرتو بندگی خداوند متعال دارای ظرفیت شوند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه ولایت پذیری را به معنای شنوا بودن نسبت به سخن، ولی و مطیع بودن در میدان ولایت پذیری عنوان کرد و گفت: فرد ولایت پذیر همواره سخن، ولی را نسبت به سخن خود اولویت داده و آن را ارجح می‌داند.

آیت الله رئیسی ولایت پذیری را یکی از ویژگی‌های بازر شهید سلیمانی دانست و با اشاره به توانایی مثال زدنی شهید سلیمانی در شناخت ظرفیت افراد در ایران و سایر کشور‌ها همچون پاکستان، افغانستان و یمن گفت: امروز شاهد هستیم که خود یمنی‌ها از کشورشان دفاع می‌کنند و در این رهگذر باید توجه داشته باشیم این شهید سلیمانی بود که ظرفیت یمنی‌ها را شناسایی کرد و به آن‌ها جهت داد.

رئیس قوه قضاییه شناخت ظرفیت‌های و گنجینه‌های وجودی انسان‌های مختلف و بکار گرفتن این ظرفیت‌ها در مسیر صحیح را از ویژگی‌های امام دانست و تصریح کرد: حقیقتا مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و عاشوراییان تعریف می‌شود.

آیت الله رئیسی در ادامه تربیت را به معنای احیاء تمایلات عالی نفسانی انسانی دانست و گفت: تربیت نیازمند دارا بودن معلم و مربی است و بهترین مربیان و معلمان انبیاء و اهل بیت (ع) هستند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تبیین ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی در بستر تمدن سازی گام دوم انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: «ما می‌توانیم» به معنای آن است که ما باید اعتماد به نفس و اتکال به خدا داشته باشیم و با این روحیه به پیش برویم. امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با کلیدواژه «ما می‌توانیم» به ما آموختند که می‌توانیم با مقاومت کار را به پیش ببریم و جلوی مستکبران بایستیم و تحریم‌ها را خنثی کنیم و دشمن را مایوس و وادار به عقب نشینی کنیم.

آیت الله رئیسی افزود: همچنانکه شهادت حاج قاسم سلیمانی دل‌ها را متوجه خدا، ولایت و جهاد فی سبیل الله کرد، امیدوار هستیم تبیین شخصیت شهید سلیمانی بتواند آثار خون این شهید والامقام را بیش از گذشته کند.

رئیس قوه قضاییه در پایان با اشاره به اینکه جاهلیت مدرن بر قدرت رسانه‌ای تکیه دارد، گفت: خون شهید سلیمانی از عالم جهل زدایی و مردم را متوجه راه نورانی اولیاء الهی می‌کند.