سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت فقط در ۴۸ درصد تأمین منابع مالی اتوبوس‌ها در تهران مشارکت داشته است گفت: همکاری دولت و مجلس با شهرداری در جهت توسعه حمل و نقل عمومی ضروری است.

به گزارش مرور نیوز، سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در حاشیه مراسم رونمایی از 110 اتوبوس و مینی‌بوس جدیدی برای پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از 10 سال عدم ارائه اتوبوس از سوی دولت به تهران بالاخره با همت شهرداری و پیگیری‌های مداوم شورای شهر این موضوع محقق شد.

وی افزود: برای کنترل آلودگی هوا در تهران باید مبحث مالی حمل و نقل عمومی مورد توجه باشد بررسی‌ها حکایت از این دارد طی 20 سال گذشته 80 درصد تأمین مالی پروژه‌های مترو توسط شهرداری صورت گرفته و سهم دولت کمتر از 20 درصد بوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اولین ایستگاه یک خط مترو 10 سال طول می‌کشد به بهره‌برداری برسد گفت: برای اینکه یک خط به نتیجه برسد و کامل شود 25 سال زمان می‌برد و این مسأله نشان می‌دهد نیازمند اقدامات اساسی در بحث تأمین مالی حمل و نقل عمومی هستیم.

میلانی خاطرنشان کرد: دولت فقط در 48 درصد تأمین منابع مالی اتوبوس‌ها در تهران مشارکت داشته و این قضیه نیز بار مالی‌اش بر دوش شهرداری بوده است.

وی گفت: همکاری دولت و مجلس با شهرداری در جهت توسعه حمل و نقل عمومی ضروری است و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.