محسن هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: گاهی برخی از افراد اصرار می‌کنند و ما گول می‌خوریم که امیدوارم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر قانع نشوم.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه امروز صحن شورای شهر در جمع خبرنگاران، درباره جلسه هم‌اندیشی شورای شهری‌ها با شهردار تهران و معاونین آن اظهار داشت: در این جلسه که از 7:30 صبح برگزار شد تذکرات اعضا به شهردار و مدیران آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران افزود: تا کنون 833 تذکر به شهرداری و مسؤولین ادارات وسازمان‌ها در شورای پنجم ارائه شده که 700 مورد آن به صورت ویژه مربوط به شهرداری بوده است و به طور کلی اعضای شورای شهر از پاسخگویی به تذکرات راضی بودند ولی تعداد 50 تذکر هنوز بدون پاسخ مانده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در جلسه هم‌اندیشی امروز پیشنهاد شد که تذکرها حتما پیگیری و خبر آن رسانه‌ای شود بر همین اساس طرح سوال از پیروز حناچی شهردار تهران به دلیل پاسخ ندادن به تذکرات منتفی شد.

هاشمی گفت: همچنین در جلسه هم‌آندیشی امروز مبحث پروژه‌های اولویت‌محور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت ولی به دلیل کمبود وقت به سرانجام نرسید.

وی در مورد صحن امروز شورای شهر گفت: دستور جلسات زیادی امروز مورد بررسی قرار گرفت از جمله این یک فوریت طرح جامع مدیریت پسماند به تصویب رسید و یا طرح شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ساماندهی و اولویت دادن به آنها نیز مورد تأیید قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران گفت: همچنین در مبحث گردشگری از آنجایی که قرار است در طرح تفصیلی دوباره بازنگری صورت گیرد به این موضوع نیز توجه شد.همچنین در مورد کاربری ساختمان‌های بهاران که واگذاری آنها مورد اختلاف بین بهزیستی، استانداری و شهرداری است مورد بحث قرار گرفت که به نتیجه قطعی در این راستا نرسیدیم.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شورای شهر چه پیشنهادی جهت کاهش ترافیک در ماه پایانی سال و شرایط کرونا دارد، گفت: مسأله کرونا و سفرهای درون‌شهری بسیار مهم است و ستاد مقابله با کرونا به ویژه در تهران باید نسبت به این مسأله حساس باشد.

وی گفت: در اسفند ترافیک هر ساله شدید می‌شود و تعداد زیادی از شهروندان جهت خرید به سطح شهر مراجعه می‌کنند از طرفی حمل و نقل عمومی تعداد آن کافی نیست وا ین قضیه می‌تواند انتشار کرونا را به همراه داشته باشد و باید فکر اساسی کرد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: باید برخی از اصناف که فعالیت آنها ارتباط چندانی با آخر سال ندارد دچار تعطیلی شوند و یا برخی از فعالیت‌های اداری بیشتر دورکار باشند و در صورت امکان فعالیت خود را برای بعد از سال موکول کنند.

وی گفت: کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی این موضوع در شورای شهر هستند و باید ببینیم سرانجام چه می‌شود.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا شما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ششم می‌شوید یا خیر گفت:‌هنوز جهت کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر کاندید نشدم گاهی برخی از افراد در این زمینه اصرار می‌کنند و ما گول می‌خوریم که امیدوارم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر قانع نشوم.