وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ۱۱ حوزه همکاری مشترک با آموزش و پرورش داریم و برای ادامه همکاریها به تفاهم رسیدیم که یکی از مهمترین آنها همکاری موسسات پژوهشی دو وزارتخانه است.

به گزارش خبرگزاری موج، محمد شریعتمداری در حاشیه گفت وگوی هفته وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز در زمینه های گوناگونی گفت وگو کردیم گفت: یک سال قبل هم در یک جلسه برنامه های مشترک در زمینه های مختلف را مرور کرده و با همفکری وزیر آموزش و پرورش امور را سامان دادیم.

وی افزود: یکی از حوزه های اساسی همکاری مشترک ما با وزارت آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه ای است که اعلام آمادگی صورت گرفته و در عمل اثبات خواهیم کرد که تمام ۶۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشور و ۶۰۰۰ کارگاه آموزشی سازمان آموزش های فنی و حرفه ای به علاوه استفاده از پتانسیل ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد در سطح کشور به عنوان مراکزی که می تواند آموزش عملی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد در چارچوب برنامه مشترکی که میان ما به تفاهم می رسد قابلیت استفاده دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای تحقق تامین هدف قانونی ۵۰ درصد از دانش آموزان دارای مهارت یا هر دانش آموز دارای یک مهارت در نظام آموزشی کشور اظهار کرد: همچنین همکاری بخش تعاون برای نهادینه کردن مشارکت جویی در ذهن دانش آموزان در مقاطع مختلف آموزشی در  دستورکار است که کمک می کند تا وقتی در آینده به بازار کار می آیند از اثرات آن بهره مند شده و آن را مورد توجه قرار دهند.

شریعتمداری افزود: در تفاهم نامه ای که امروز به امضا رسید و حاصل مشارکت و همفکری طولانی مدت دو وزارتخانه است بدون تردید زمینه های تحقق عملیاتی و اجرایی اش فراهم است و پیش از امضای این تفاهم نامه در چهار استان تهران، گلستان، فارس و خوزستان چهار پایلوت برای  تشکیل شرکت های تعاونی آموزشگاهی را انجام و نتایج خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه از این طریق هم موضوع ارتقای فرهنگ کار و تلاش را در میان دانش آموزان در سطوح مختلف توسعه می دهیم و هم همکاری میان معلمان و دانش آموزان را در تعاونی های آموزشگاهی پیگیری می کنیم گفت: این تفاهم نامه حتما نتایج عملیاتی ثمربخشی را در ادامه کار رقم خواهد زد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی نیز برای پیگیری مسائل صنفی واحدهای آموزشی که از هردو نوع نیروی رسمی و  نیروی تحت قانون کار استفاده می کنند، همکاری مشترکی را با آموزش و پرورش شکل خواهیم داد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در زمینه توسعه تعاونی مصرف حوزه آموزش و پرورش و معلمان نیز معاونت برنامه ریزی  در جلسه حاضر بودند و تعهداتی را پذیرفتند تا بتوانیم در باقی مانده عمر دولت تدبیر و امید قدم های خوبی را در حوزه های گوناگون برداریم گفت: ۱۱ حوزه همکاری مشترک با آموزش و پرورش داریم و برای ادامه همکاریها به تفاهم رسیدیم که یکی از مهمترین آنها همکاری موسسات پژوهشی دو وزارتخانه است و امیدواریم در زمینه هایی چون مشارکت جویی، انصاف، صداقت، کارآفرینی و ارتقای فعالیت های آموزشی و پرورشی اثرات خوبی در آینده برجای بگذارد.