وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 119 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه 20 بهمن ۹۹ با شاخص 119 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 106 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه روز دوشنبه (۲۰ بهمن ۹۹) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

در طول روز نیز شرایط نسبتاً پایدار بر جو حاکم خواهد بود و عدم وزش باد مؤثر موجب تجمع آلاینده‌ها شده و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود؛ هرچند با افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی دوشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

در صبح روز سه‌شنبه (۲۱ بهمن ۹۹) با کاهش تندی باد و افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کرده و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

پایداری جوی همراه با عدم وزش باد در بیشتر ساعات بعدازظهر سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. شایان‌ذکر است با افزایش نسبی تندی باد در اواخر وقت سه‌شنبه برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.