فرمانده انتظامی پایتخت بیان کرد: به طور میانگین روزانه 15 تا 20 هزار نفر به مراکز انتظامی مراجعه می‌کنند و بالغ بر 80 درصد پرونده‌ها در کلانتری‌های تهران حل و فصل می شود.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در برنامه تلویزیونی در شبکه ۳ سیما با تشریح فعالیت‌های پلیس‌‌ تهران به عملکرد ناجا در مقابله با ویروس کرونا اشاره و اظهارداشت: پلیس در این مدت با تمام توان و تلاش در کنار مدافعان سلامت بوده است.

سردار رحیمی به فرمایش مقام معظم رهبری درباره نیروی انتظامی مبنی بر اینکه «نیروی انتظامی یک نیروی مسلح اجتماعی است» پرداخت و گفت: در راستای عملیاتی کردن این تدبیر باید تلاش ویژه‌ای داشته و در عین حال نیروی انتظامی باید مقتدر و یار مهربان مردم باشد.

وی به مدیریت خوب سردار اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی اشاره و بیان داشت: انصافاً رویکرد مردم‌محوری و جامعه‌محوری را مدنظر قرار دادیم، در پایتخت نیز که می‌تواند الگویی برای تمام استانهای کشور باشد، تلاش کردیم این رویکرد روی دهد.

وی با بیان اینکه پلیس دو رویکرد مردم‌مدارانه و مقتدرانه دارد تصریح کرد: برخورد مقتدرانه طبیعتاً برای مجرمان است، ما با افرادی که مخل امنیت مردم هستند شوخی و تعارف نداشته و حتماً با رویکرد مقتدرانه با این افراد از جمله اوباش، قاچاقچیان موادمخدر و سارقان برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی پایتخت به اجرای طرح های مختلفی همچون رعد،کاشف، ظفر و صاعقه اشاره و بیان داشت: پلیس علاوه بر رویکرد مقتدرانه، اقدامات آموزشی و اجتماعی نیز داشته و رویکرد فرهنگی، ایجابی، آموزشی و ارشادی پلیس به مراتب بیشتر از سایر اقدامات است.

سردار رحیمی به تاثیر کرونا بر زندگی مردم و کسب و کارها اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا، مأموریت برخی از سازمانها مانند عزیزان کادر درمان بیشتر شد، بعد از این عزیزان، کار مأموران نیروی انتظامی نیز مضاعف شد، حضور کارمندان در بسیاری از ادارات کاهش پیدا کرد اما پلیس آماده‌باش بود.

وی در ادامه صحبت های خود به معضل خاموشی‌های شبانه اشاره و تصریح کرد: در بخش اصناف، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیت سفر و امنیت شهرها، اقدامات خود را انجام دادیم، به طور مثال خاموشی‌ها شبانه معابر، واقعاً کار ما را در مباحث انتظامی، راهنمایی و رانندگی و امنیت بیشتر کرد البته ما نیز تلاشمان را بیشتر کردیم که بحث احساس امنیت از جامعه سلب نشود.

وی با اشاره به آمار مراجعه مردم به پلیس اظهار داشت: به طور میانگین روزانه 15 تا 20 هزار نفر به مراکز انتظامی مراجعه می‌کنند و بالغ بر 80 درصد پرونده‌ها در کلانتری‌های تهران حل و فصل می شود.

فرمانده انتظامی پایتخت به هوشمند سازی پلیس پرداخت و گفت: به طور مثال اگر خودروی یک شهروند سرقت شود، آن فرد می‌تواند با نصب اپلیکیشن «پلیس من»سرقت خودرو را در این سامانه اعلام کند؛ پس از درج اطلاعات خودروی مسروقه، به سرعت در تمام کشور اطلاع‌رسانی صورت گرفته و تمام یگانها از سرقت خودروی مذکور مطلع می‌شوند یعنی نیاز به مراجعه به کلانتری و آگاهی نیست.

وی با بیان اینکه بعد از کادر درمان، در نیروی انتظامی شاهد بیشترین ابتلا به کرونا بودیم، افزود: تعداد زیادی از پرسنل نیروی انتظامی نیز بر اثر ابتلا به این بیماری به شهادت رسیدند، یعنی این طور نبود که متهم را بازداشت نکرد، همکاران ما باید روزانه ده‌ها متهم را بازداشت کنند چراکه امنیت تعطیل‌بردار نیست.

رئیس پلیس پایتخت با تأکید بر اینکه شروع و پی‌جویی کشف جرم از لحظه‌ اطلاع مالباخته به پلیس است، تصریح کرد: تمام این اطلاعات در سامانه 110 ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول یکی، دو سال گذشته طرحی را برای کاهش فاصله وقوع و کشف جرم دنبال می‌کنیم، گفت: روزانه صدها جرم کشف و مجرمان بازداشت می‌شوند، طبیعتاً فرصت نداریم و صحیح هم نیست که برای هر موضوعی اطلاع‌رسانی کنیم.

سردار رحیمی ادامه داد: برخی از افراد، فیلمهای مربوط به سرقت را در فضای مجازی منتشر می‌کنند که این کار زمینه ایجاد ناامنی و تشویش اذهان عمومی را فراهم می‌کند، اینگونه نیست که اگر این فیلم در فضای مجازی منتشر شد به سرعت به دنبال کشف آن برویم و برای کشف سایر پرونده‌های سرقت که فیلمی از آنها منتشر نشده است کاری انجام ندهیم.

رئیس پلیس تهران با تأکید بر اینکه فلسفه وجودی نیروی انتظامی کشف جرم، رسیدگی به خواسته‌های مردم و ایجاد امنیت در جامعه است، اعلام کرد: زمانی که سارق پرونده آقای علی دایی را بازداشت کردیم، گفتند که چرا دیگر سارقان را بازداشت نمی‌کنید، واقعاً اینگونه نیست و برای ما فرقی نمی‌کند که مالباخته و شاکی چه کسی باشد.

سردار رحیمی با بیان اینکه روزانه ده‌ها تن موادمخدر، ده‌ها دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه توسط نیروی انتظامی کشف شده و ده‌ها سارق بازداشت می‌شوند، گفت: تمام این موارد اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

سردار رحیمی اظهارداشت: انتظار ما از مردم این است که به پلیس کمک کنند که سریع‌تر دست پلیس پر شود، سرنخها در اختیارش قرار گیرد تا جرم کشف شود.

 فرمانده انتظامی پایتخت به اقدامات نیروی انتظامی در آستانه نوروز پرداخت و گفت: از اکنون اقدامات پلیس درباره ایام نوروز شروع شده و  به صورت محسوس و نامحسوس بازار و مراکز خرید را تحت پوشش قرار داده ایم.