وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 89 در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه 26 بهمن ۹۹ با شاخص 89 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 90 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز یکشنبه (۲۶ بهمن ۹۹) عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی سبب تجمع آلاینده‌ها شده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

شایان ذکر است در اواخر وقت یکشنبه احتمال می‌رود با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده گردد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد، هر چند با افزایش تندی باد در ساعات پایانی یکشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

در صبح روز دوشنبه (۲۷ بهمن ۹۹) پیش‌بینی می‌شود آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر، افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به همراه خواهد داشت.

افزایش تدریجی تندی باد در طی روز تاحدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، بنابراین با تداوم این شرایط جوی احتمال می‌رود در اواخر وقت دوشنبه باوجود افزایش ترافیک شامگاهی، وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق برقرار گردد.