رئیس شورای شهر تهران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبر احضار محمدجواد حق‌شناس به دادسرای نظامی را تکذیب کرد.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ساعت 7:30 صبح امروز جلسه اعضای شورای شهر در مورد تلفیق بودجه برگزار شد و برخی از دوستان در این زمینه اختلافاتی داشتند که مطرح و بخشی از جلسه نیز در صحن ادامه یافت.

وی افزود: سرانجام رأی‌گیری و مباحث درآمدی بودجه برای آن تصمیم گرفته شد لذا یکشنبه آینده درآمد بودجه شهرداری در صحن مفصل بررسی می‌شود و بخش هزینه‌ای بودجه به جلسات بعد موکول خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: لایحه بودجه‌ای که شهرداری به شورا ارسال کرده بود با تبصره‌ها حدود 50 میلیارد تومان است که بخشی از آن کاهش و به 48 میلیارد تبدیل شد.

هاشمی با بیان اینکه لایحه شهر دوستدار سالم در شورای چهارم مطرح شده بود و آن زمان فقط کمیسیون فرهنگی اجتماعی آن را بررسی می‌کرد گفت: در حال حاضر سه جلسه است که در صحن شورا این موضوع مطرح می‌شود و اعضای شورا پیشنهاداتشان را ارائه می‌کنند که البته برخی پیشنهادها هزینه‌های بالایی دارد لذا برخی از آنها تصویب و بقیه هم در حال بررسی است.

وی در پاسخ به این پرسش که حناچی گفته است که شهرفروشی در تهران صفر شده و بر همین اساس درآمدها در حوزه شهری چگونه خواهد بود گفت: ‌70درصد درآمدی شهری نقدی است که امیدوارم تحقق یابد و در بخش غیرنقد نیز درآمد از طریق تهاتر اموال صورت می‌گیرد که در حال حاضر جسارت بالایی می‌خواهد چرا که علاوه بر نوسان قیمت و مبحث نیروهای نظارتی اختیارات شهرداران مناطق نیز کاهش یافته و این مسأله سبب کندی تحقق درآمد غیرنقد شده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فروش املاک شهرداری برای حوزه حمل و نقل عمومی و عمرانی چگونه است گفت: اصولا این مسأله به آنها ارائه می‌شود تا با پیمانکاران تهاتر کنند نه برای اقدامات جاری این دو معاونت لذا فروش املاک برای کارهای زیربنایی است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به دادسرای نظامی احضار شده است، گفت: خیر حق‌شناس به دادسرا احضار نشده و این موضوع صحت ندارد.