رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از شناسایی ۸۰۰ انبار در راستای کشف کالای قاچاق خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح عملکرد ماموران پلیس امنیت اقتصادی اظهارداشت: موضوع قاچاق کالا به صورت جدی و به شکل کلان توسط پلیس و دیگر نهادهای مرتبط در حال پیگیری است و همین همکاری باعث شده تا میزان کشفیات افزایش یابد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت تصریح کرد: در راستای کشف کالای قاچاق تا امروز ۸۰۰ انبار شناسایی و برای آنها دوربین مدار بسته نصب و مدارک صاحبان آن اماکن ثبت شده است تا نظارت کلی بر کالاها انجام شود و در تلاشیم تا ۸ هزار انبار در تهران و شهرری را شناسایی کنیم چون هر کالایی که وارد می‌شود باید اطلاعات کامل و کافی آن را شناسایی کنیم.

سرهنگ ولیپور اعلام کرد: در طرحی که در ۴۸ ساعت گذشته انجام شد سه میلیون قلم کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، پارچه، ماسک، سیگار، تنباکو، شبکه‌های ماینر، گوشی همراه، لوازم یدکی و تجهیزات پزشکی و ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد و در این رابطه نیز ۵۶ نفر متهم دستگیر و روانه دادسرا شدند.

وی گفت: ارزش اموال توقیف شده بیش از ۵۲ میلیارد تومان بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت تصریح کرد: بحث کالای قاچاق چون کلان است به صورت ماهیانه آن را بررسی می‌کنیم و از سال گذشته تا الان بیش از ده درصد پیشرفت در شناسایی و کشف‌ها داشته ایم که در این میان بیشترین تعامل با دستگاه قضا بوده است، حتی در بحث احتکار هم توقیفاتی داشتیم که بعد از آن دستور داده شد تا کالاهای توقیف شده با قیمت مصرف کننده در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

سرهنگ ولی‌پور گودرزی به جدیدترین کشفیات این پلیس اشاره و خاطرنشان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۷۱ ماینر در ساختمان‌های متروکه اطراف تهران کشف شد که در این رابطه ۶ نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب اعلام کرد: با نظارت و استفاده از تجهیزات هوشمند، نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته افزایش ۹۰ درصدی کشفیات را داشته ایم.

سرهنگ ولی پور گودرزی در خصوص دستگیری دلالان ارزی گفت: مهم‌ترین کار پلیس، دستگیری کسانی است که به صورت غیرقانونی و خارج از شبکه در فضای مجازی فعالیت می‌کنند؛ همچنین مکان‌هایی که محل حضور دلالان ارزی است، مورد پایش تصویری قرار می‌گیرد.

وی از استقرار پلیس گمرک در تمامی مرزها و نظارت بر محموله‌هایی که وارد کشور می‌شوند،خبر داد و گفت:یکی از وظایف پلیس امنیت اقتصادی، برخورد با مفاسد اقتصادی و اخلالگران نظام اقتصادی است؛ در این زمینه  طی ماه‌های گذشته سرشبکه‌های اصلی معاملات فردایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت به‌ موضوع ‌مبارزه با قاچاق اشیای عتیقه پرداخت و گفت: در این‌خصوص ۲۵ مورد پرونده تشکیل و ۱۵۵ قلم اشیای عتیقه کشف و ضبط شد.