آیت‌ الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در سفر استانی خود از زندان مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله رئیسی در نخستین برنامه از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه خبرنگاران با حضور در زندان مرکزی این استان از بندها، بخش‌ها ، بهداری، کارگاههای اموزشی و حرفه اموزی این زندان بازدید کرد و به گفتگوی چهره به چهره با زندانیان پرداخت.

رییس قوه قضائیه در این بازدید از نزدیک در جریان مسائل زندان و همچنین چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در داخل ندامتگاه قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه سپس در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: در این زندان اقدامات خوبی در راستای اشتغال زندانیان انجام شده است.

آیت الله رئیسی افزود: بر اساس آمار ارائه شده، ۶۰ درصد زندانیان زندان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار و حرفه آموزی هستند که آمار خوبی است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات بیشتر در جهت اصلاح مجرمین و زندانیان، تصریح کرد: باید بخش‌های مختلف کمک کنند تا نرخ جرم در کشور پایین بیاید.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اقدام یکی از سربازان در جهت آزادی زندانیان بیان داشت: در خبرها خواندم که یک سرباز حقوق سربازی خود را به آزادی یک زندانی اختصاص داده است که اقدام ارزشمندی است چراکه در دین ما، خوبی به دیگران ارزش محسوب می‌شود و انسان باید نسبت به دیگران توجه داشته باشد. حقوق سربازی ناچیز است اما این نگاه و کاری که ستاد دیه، علما، خیرخواهان و خیّران انجام می‌دهند قابل توجه است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید به دنبال پایین آوردن هرچه بیشتر آمار زندانیان باشیم، افزود: در کنار این موضوع به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد امنیت جامعه خدشه دار شود و با کسانیکه مخل امنیت باشند قطعا برخورد می کنیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید همه بخش های کشور کمک کنند تا تکرار ارتکاب جرم را نداشته باشیم، تاکید کرد: به دنبال این هستیم که آمار زندانیان بالا نباشد و به همکاران توصیه کرده‌ایم که اگر در مواردی می‌شود از مجازات جایگزین حبس استفاده کرد، استفاده از آن حتما موضوعیت دارد و باید زندان را حسب فرمایش مقام معظم رهبری، آموزشگاه نیکی‌ها قرار دهیم.

رئیس قوه قضاییه همچنین در خصوص جابجایی محل زندان مرکزی یاسوج گفت: مسئولان در این زمینه باید کمک کنند و حتما امکان جابجایی زندان‌هایی که در شهرها هستند، وجود دارد. آمادگی داریم محل زندان‌ها را تغییر دهیم و البته در این زمینه به کمک استانداری و شهرداری نیاز است و می‌توان با خارج کردن زندان‌ها از شهرها، از محل آن‌ها جهت امور اجتماعی استفاده کرد.