وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 65 در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه 3 اسفند 99 با شاخص 65 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 62 در شرایط سالم قرار داشته است.

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز یکشنبه (۳ اسفند ۹۹) حاکمیت جو ناپایدار از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری کرده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است در اواخر وقت یکشنبه احتمال می‌رود با افزایش تندی باد از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده و باوجود ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

با تداوم این شرایط جوی تا صبح روز دوشنبه (۴ اسفند ۹۹) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود هرچند در برخی مناطق پرتردد احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

افزایش تدریجی تندی باد در طی روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، بنابراین با استمرار وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه انتظار می‌رود باوجود افزایش ترافیک شامگاهی، وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق برقرار گردد.