رئیس انجمن آترواسکلروز ایران فشارخون را به عنوان بزرگ‌ترین فاکتور خطرساز بیماری قلبی و عروقی دانست و گفت: نارسایی قلب و کلیه، سکته قلبی و آسیب عروق بزرگ بدن از جمله گشادی شریان آئورت محصول عدم درمان فشار خون شریانی است.

به گزارش مرور نیوز، مسعود قاسمی در آستانه برگزاری ششمین همایش قلب و فناوری‌های نوین و همایش مشترک قلب، غدد و قلب و اعصاب اظهار داشت: این همایش جهت ارائه آخرین دستاوردهای تشخیصی، درمانی و بیماری های مشترک قلب، مغز و غدد طی ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه سال جاری در تالار همایش های پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش افزایش فشارخون شریانی، موضوع افزایش چربی های خون و عوارض آن بر روی قلب و مغز که موضوع مشترک هر سه رشته تخصصی است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران افزود: همچنین اختلالات ضربان‌های قلب و روش های درمانی مدرن مثل داروهای نسل جدید و پیشرفته که عمده آن در کشور در حال مصرف است و روش های مدرن رفع تنگی عروق همچون استفاده از بالون و استنت مورد مباحثه قرار خواهد گرفت.

قاسمی، فشارخون را به عنوان بزرگ‌ترین فاکتور خطرساز بیماری قلبی و عروقی دانست و عنوان کرد: آمارها گویای این موضوع بوده که در حال حاضر ۸۰ درصد افراد جامعه بشری تا سن ۷۰ سالگی تحت تأثیر نحوه زندگی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند، لذا تشخیص و درمان به موقع بسیار حائز اهمیت است.

رئیس ششمین همایش قلب و فناوری های نوین خاطر نشان کرد: افزایش فشارخون شریانی در صورت درمان به موقع بسیار خوب کنترل می‌شود و عمده عوارض ناشی از آن خذف خواهد شد ولی متأسفانه فشار خون بالا اغلب بدون علامت بوده و به عبارتی شایع‌ترین علامت فشارخون، بی‌علامتی است برای همین گاهی بیماری خاموش نامیده می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه کسانی که آگاهانه و با وجود اینکه از بیماری خود اطلاع دارند، ولی درمان را به تأخیر می‌اندازند یا اصلا به جهت رفع آن تلاش نمی کنند، در خطر ویژه عوارض قرار دارند، گفت: عدم درمان این مشکل سبب نارسایی قلب که یکی از وخیم‌ترین تظاهرات فشارخون است، خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن آترواسکلروز، وی تصریح کرد: همچنین نارسایی کلیه، سکته قلبی و آسیب عروق بزرگ بدن از جمله گشادی شریان آئورت محصول عدم درمان فشار خون شریانی است.

ششمین همایش قلب و فناوری های نوین و همایش مشترک قلب، غدد و قلب و اعصاب ۱۴ و ۱۵ بهمن در تالار همایش‌های پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.