وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 131 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه 10 اسفند 99 با شاخص 131 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 114 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز یکشنبه (۱۰ اسفند ۹۹) حاکمیت جو پایدار و عدم وزش باد مؤثر سبب انباشت آلاینده‌ها شده و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

تداوم این شرایط جوی در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

شایان ذکر است در اواخر وقت یکشنبه احتمال می‌رود با استمرار پایداری و سکون جو و افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده شده و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۱۱ اسفند ۹۹) تاحدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد هرچند در برخی مناطق پرتردد احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

رشد ناپایداری جوی و افزایش تدریجی تندی باد در طی روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، بنابراین با استمرار وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه انتظار می‌رود باوجود افزایش ترافیک شامگاهی، وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق برقرار گردد.