رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور از تحت پوشش قرار گرفتن 450 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور در طرح ملی دادرس خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود حبیبی در آیین افتتاح پنجمین دوره طرح ملی دادرس اظهار کرد: افزایش سطح ایمنی دانش‌آموزان و کسب آمادگی آنان برای مقابله با حوادثی نظیر زلزله و مخاطرات طبیعی از جمله اهداف برگزاری طرح ملی دادرس است.

وی بیان کرد: اجرای موفق این طرح در چهار دوره گذشته با مشارکت آموزش و پرورش موجب شد تا پنجمین دوره آن با قوت و تجربه بیشتری آغاز و با هدف ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش‌آموزان عملیاتی شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تشکیل تیم‌های دانش‌آموزی برای مقابله با حوادث را منجر به کاهش خطرپذیری مدارس کشور در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی بیان کرد و گفت: مهم‌ترین رسالت جمعیت هلال احمر کشور کاهش آلام جامعه بشری و تلاش برای حفظ جان انسان‌هاست.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه طرح آموزش امداد و نجات محوری‌ترین فعالیت جمعیت هلال احمر کشور است، تصریح کرد: تحقق این هدف جز با مشارکت همه دستگاه‌ها بویژه آموزش و پرورش امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 450 هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزی کشور دوره آموزش کمک‌های اولیه را طی کرده‌اند، گفت: این دانش‌آموزان توانسته‌اند مهارت‌های هشت‌گانه امداد و نجات را یاد گرفته و به جامعه و خانواده خود نیز منتقل کنند که با احتساب جمعیت آموزش‌دهنده توسط این تعداد دانش‌آموز می‌توان گفت که بخش اعظمی از جامعه از اطلاعات لازم در خصوص کمک‌های اولیه برخوردار هستند.

وی ادامه داد: طرح دادرس نیز که در راستای تداوم آموزش‌های پیشگیرانه هلال احمر در حوزه امداد و نجات است و می‌تواند شهری تاب‌آور را در برابر حوادث و بلایای طبیعی برای مردم به ارمغان بیاورد.

حبیبی، همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش برای اجرای این طرح را الگوی مشارکتی بی‌نظیر برای سایر دستگاه‌ها بیان کرد و گفت: امیداوریم نظیر چنین مشارکتی را در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی و آموزشی شاهد باشیم.

وی علت انتخاب آیین آغازین پنجمین دوره طرح ملی دادرس در شهر غرق‌آباد را کسب رتبه اول آقایان و رتبه سوم بانوان این شهر در چهارمین دوره این طرح ملی بیان کرد و افزود: برای تشویق این عزیزان مسوولان کشوری آموزش و پرورش و هلال احمر تصمیم گرفتند آئین آغازین دوره پنجم این طرح را در شهر غرق‌آباد و با تجلیل از دانش‌آموزان این شهر که انصافا در بین دانش‌آموزان سراسر کشور به خوبی درخشیدند، انجام دهد.

به گفته وی، هلال احمر بسترساز رشد و شکوفایی آموزش‌های اجتماعی در سراسر کشور خواهد بود به شرط اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی به کمک این سازمان بیایند.