رییس قوه قضاییه گفت: توسعه اقتصادی در پرتو امنیت اقتصادی است و اگر مبارزه با فساد اقتصادی انجام شود امنیت اقتصادی نیز خود به خود تامین می شود.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله سیدابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه امروز ۱۴ اسفند ماه در جریان بیست و سومین سفر استانی در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار آذربایجان غربی با بیان اینکه جامعه دارای روحیه حیات باید نسبت به مسائل حساس باشد، افزود: فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست و همه باید در این مسیر گوش بزنگ و حساس باشند.

رییسی خاطر نشان کرد: جایگاه فرهیختگان جامعه حساس تر است و باید مسائل را رصد کنند اگر کاستی هست عکس العمل مناسب نشان دهند.

وی ادامه داد: فساد اداری بسیار خطرناک است، چرا که ادارات و سازمانها خود باید جلوه گره گشایی باشند. سلامت اداری مسئله محوری است همه سازمانها باید نسبت به سلامت اداری حساس باشند. 

رییسی تصریح کرد:  مبارزه با فساد در اولویت امور قرار دارد و با تمام تلاش با فساد در تمامی بخشها برخورد می شود.

رییس قوه قضاییه گفت:  وحدت و انسجام در آذربایجان غربی از نعمتهای خدا است که اقوام مختلف همراه و با همدلی باهم زندگی می کنند که باید قدردان این نعمت دانست.

وی با تاکید براینکه نقش مردم و بسیج و مشارکت مردمی سازمانهای مردم نهاد در پیشرفت امور بسیار مهم و حیاتی است، افزود: نقش مردم در موفقیت پیشگیری از وقوع جرم بسیار تعیین کننده است.

رییسی با بیان اینکه در تمامی مبانی تربیتی تاکید شده انسان در مسیر کجی قرار نگیرد و در مسیر فرهنگ دینی رشد کند، تصریح کرد: مسائل اجتماعی و توجه به آن از مسائل مهمی است که باید همواره به آن دغدغه داشت. 

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: درجا زدن و متوقف شدن و عقب گرد انسان به هیچ وجه قابل قبول نیست و در این راستا باید زمینه پیشرفت را در راستای اجرای عدالت اجتماعی فراهم کرد و همه بخشها باید جلوه گره گشایی باشند.

رییسی گفت:  توسعه یافتگی در کشور مسئله مهمی است؛ حتما باید در حوزه های مختلف پیش برویم و هر آنچه از علم و فناوری است در مسیر رفاه مردم باید بکار گرفته شود.

رییس قوه قضاییه با تاکید براینکه بانکها امر تولید را تسهیل کنند، افزود: توقف فعالیت واحدهای تولیدی توسط بانکها به واسطه تملک ان واحد جایز نیست.بانکها با امکانات باید واحدها را فعال کنند.

رییسی اظهار کرد:  کشاورزی از محوری ترین فعالیتهای آذربایجان غربی است و باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر اینکه تجهیزات کشاورزی بیشتر شود  و دست دلالان در شبکه تولید، تامین تا مصرف باید قطع شود.

وی گفت:  توسعه اقتصادی در پرتو امنیت اقتصادی است و اگر مبارزه با فساد اقتصادی انجام شود امنیت اقتصادی نیز خود به خود تامین می شود.

وی افزود:  افزایش اعتماد عمومی برای نظام بسیار مهم است و با وجود این سرمایه دشمن هیچ کاری نمی تواند کند.