انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت: استانداری تهران آمادگی کامل دارد تا شمارش آرای انتخابات شوراها را بصورت الکترونیکی برگزار کند.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در نشست مشترک ستاد انتخابات استان با اعضای هیات نظارت انتخابات استان تهران گفت:‌ در انتخابات مجلس در دوره یازدهم با تشریک مساعی و با فراهم کردن تمهیدات و تدابیر لازم انتخابات سالم و شفاف و بی طرفی را در استان شاهد بودیم و استان تهران جهش بسیار خوبی را در رتبه بندی  ستاد انتخابات کشور  از ۲۷ به چهار کسب کرد.

استاندار تهران گفت: استانداری تهران آمادگی کامل دارد تا شمارش آرای انتخابات شوراها را بصورت الکترونیکی برگزار کند.

وی افزود: در دوره گذشته ۹۹/۹شعب آنلاین وتنها هفت شعبه ما آفلاین بودند آرای نامعتبر ما در کل استان تهران ۴۹۶ رای بود.

استاندار تهران با بیان اینکه در ایام کرونا در ۱۹ کشور انتخابات برگزار شد افزود: در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ هم ستاد ملی مقابله با کرونا با هماهنگی کمیته امنیتی و انتظامی در حال تدوین پروتکل های بهداشتی برای حضور مردم در انتخابات است.

محسنی بندپی در عین حال گفت: برخی با هدف کمرنگ کردم حضور حداکثری مردم در انتخابات به بهانه شیوع کرونا به دنبال زیر سوال بردن اصل مشارکت مردم در انتخابات هستند و باید به نوعی به مردم اطلاع رسانی شود که با رعایت پروتکل های نگرانی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند.

به گفته وی، میزان زمان رای دهی هر فرد بین ۷ الی ۹ دقیقه است و درصدد هستیم تا با اولویت سلامت مردم در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کنیم. تکلیف داریم تا تمامی موانع برای عدم مشارکت سیاسی  مردم را در استان تهران مرتفع می کنیم.

محسنی بندپی در خصوص اطلاع رسانی با تاکید بر لزوم برخورداری استان تهران از شبکه تلویزیونی مستقل گفت: علیرغم مصوبه شورای امنیت کشور متاسفانه هنوز ظرفیت ۵۰ درصدی برای پوشش اخبار استان در رسانه ملی مرتفع نشده است.

وی با بیان اینکه راهبرد ستاد انتخابات استان تهران بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حق‌الناس بودن آرای مردم است و از این آرا صیانت می کنیم، گفت: هر زمانی که فرمانداران یا بخشداران استان تهران از  اصل بی طرفی و عدالت خارج شدند این امر برای ما قابل تحمل نیست و به شدت با فرد خاطی برخورد می کنیم.

محسنی بندپی این را هم گفت: استان تهران نخستین استان کشور بود که از شش ماه قبل به همت معاون سیاسی به شناسایی و احصا مشکلات در شهرستان ها اقدام کرد.