رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در مورد تولید واکسن کووایران برکت، گفت: فاز یک واکسن با تمام حدس‌هایی که می‌زدیم متفاوت شد و انتظاری که داشتیم فوق تصور ما بود. ایمن ترین و کم عارضه ترین واکسن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش مرور نیوز، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در مراسم رونمایی از بزرگترین بیمارستان ۹۹ تختخوابی سیار کشور که امروز برگزار شد، گفت: عمدتاً این نوع بیمارستان‌ها در خارج از کشور وجود دارد و در ایران از یک سال پیش با توجه به اینکه با این موضوع مواجه بودیم که به دلیل وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله کشور حادثه خیزی هستیم می‌طلبد امکانات وسیع، مجهز و به روزی را به صورت سیار در اختیار داشته باشیم تا در این نوع حوادث بتوانیم به سرعت به داد مردم برسیم.

وی افزود: طراحی بیمارستان ۹۹ تختخوابی سیار از سال پیش آغاز شد و امروز این بیمارستان با همه امکانات تخصصی مانند اورژانس، آزمایشگاه، اتاق عمل، داروخانه، دستگاه‌های سونوگرافی، ماموگرافی و … راه اندازی شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: همه امکانات و تجهیزات یک بیمارستان فوق تخصصی در این بیمارستان فراهم شده است و در وضعیت عادی همه این امکانات برای ارائه خدمت به مناطق محروم فرستاده می‌شود و در هنگامی که حادثه رخ داد نیز به سرعت در آن مناطق حضور پیدا کرده و خدمات درمانی لازم را ارائه می‌دهند.

مخبر گفت: یکی دیگر از اقدامات خوبی که انجام شده این است که این بیمارستان سیار به تله مدیسین وصل شده و از همین جا می‌توانند از امکانات فوق تخصصی در بیمارستان‌های دیگر استفاده کرده و یا از آنها مشورت بگیرند که این اتفاق خوبی است و امیدواریم این بیمارستان‌های سیار فوق تخصصی در کشور توسعه پیدا کند.

وی گفت: حداقل به ۱۰ بیمارستان با توجه به ظرفیت کشور برای ارائه خدمات درمانی در مواقع حادثه و بحران نیاز داریم.

مخبر در مورد تولید واکسن کووایران برکت، گفت: فاز یک واکسن با تمام حدس‌هایی که می‌زدیم متفاوت شد و انتظاری که داشتیم فوق تصور ما بود. ایمن ترین و کم عارضه ترین واکسن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه فاز یک مطالعات با بالاترین استانداردها از سوی وزارت بهداشت تأیید شد گفت: طی هفته جاری مطالعات بالینی فاز دو و احیاناً فاز ۳ شروع می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه اواسط اردیبهشت و حداکثر خرداد ماه ۱۴۰۰ واکسیناسیون عمومی آغاز می‌شود افزود: امکانات تولید انبوه فراهم شده و ظرف ۲ تا ۲.۵ ماه آینده دیگر دغدغه تولید انبوه نخواهیم داشت.

وی در مورد رزمایش همدلی و احسان نیز گفت: این رزمایش از زمانی که رهبری دستور دادند شکل گرفت و تقریباً هر ۴۵ روز یکبار یک میلیون بسته معیشتی را با ارزش ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان توزیع کردیم که امروز پنجمین رزمایش‌ها است.

به گفته وی، امروز هم یک میلیون بسته معیشتی توزیع خواهد شد. علاوه بر این ۱۰ هزار دست لباس که به صورت اینترنتی توسط بچه‌ها انتخاب شده در مناطق محروم در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مخبر همچنین به سوءتغذیه مادران باردار و اطفال در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: مکملی در این خصوص ساخته شده که با سازمان غذا و دارو هم هماهنگی‌های لازم انجام شده است به طوری که ۱۰ هزار مادر باردار به عنوان نمونه تحت پوشش این مکمل‌ها قرار می‌گیرند.