دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: ما به عنوان بخش حقوق بشر برای رفع موانع حقوقی و حتی غیرحقوقی که در عرصه بین‌الملل وجود دارد و برای قهرمانی دختران ما مانع ایجاد می‌کند، تلاش خواهیم کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی باقری‌ کنی دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، در «نشست تخصصی معاونان توسعه ورزش بانوان با نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی»، ضمن ادای احترام به مسئولیت‌شناسی و تلاش مدیران عرصه ورزش بانوان، اظهار داشت: بانوان ورزشکار که در عرصه بین‌المللی فعالیت می‌کنند، نقش اساسی در برافراشتگی پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین جهانی دارند.

وی با بیان اینکه در طول بیش از ۴۰ سال دشمنان ما با اعمال تحریم‌ها خواستار ممانعت از پیشرفت ملت ما در عرصه‌های مختلف بوده‌اند، افزود: بانوان ورزشکار ایرانی با درخشش بر سکو‌های قهرمانی جهانی قدرت ملت ایران را به رخ دشمنان ایران کشیدند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به راهبرد جدایی میان آرمان‌ها، اهداف فردی و ملی به عنوان یکی از مهمترین ترفند‌های دشمن علیه ملت ایران، تصریح کرد: نباید اجازه داد تا دشمن بتواند میان هویت فردی و هویت ملت ایران شکاف ایجاد کند.

باقری کنی با اشاره به این که هویت ملت ایران دربرگیرنده سه هویت اسلامی، انقلابی و ملی است، تصریح کرد: مسئولان از جمله کارگزاران عرصه مدیریت و مربیگری ورزش علاوه بر فراهم‌آوردن امکانات سخت‌افزاری برای ورزشکاران، باید برای ارتقا توان روحی و معنوی ورزشکاران و تحکیم نهال امید در آن‌ها تلاش کنند و به همین جهت همسویی و هم‌افزایی هویت فردی و هویت ملت ایران در میان ورزشکاران باید به عنوان مهمترین راهبرد نرم‌افزاری در دستورکار باشد.

وی با تاکید بر اینکه رسالت شما زنان ورزشکار و مدیران ورزشی صرفاً ورزشی نیست، خاطرنشان کرد: رسالت اصلی شما که توانسته‌اید این معجزات را در عرصه ورزش به منصه ظهور برسانید، انتقال این نگاه راهبردی و این همت متعالی به نسل جوان است تا در عرصه‌های بین‌المللی ورزشی توطئه‌های دشمنان را از بین ببرند.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: ما به عنوان بخش حقوق بشر برای رفع موانع حقوقی و حتی غیرحقوقی که در عرصه بین‌الملل وجود دارد و برای قهرمانی دختران ما مانع ایجاد می‌کند، تلاش خواهیم کرد.

باقری‌کنی خواهان مشارکت بیشتر مدال آوران حاضر در نشست در مسیر همگرایی، تعامل و انسجام ملی و حل و فصل مسائل جامعه شد و تأکید کرد: زنان زندانی هموطنان ما هستند و برای باز اجتماعی شدن و بازگشت به جامعه نیازمند کمک هستند، لذا انتظار می‌رود بیش از پیش ظرفیت ورزش در این عرصه به میدان عمل بیاید.

در این مراسم تعدادی از بانوان ورزشکار، مدال آواران و مربیان رشته‌های مختلف و نیز برخی نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی سخنانی در شرح فعالیت‌های ورزشی خود بیان کردند و ۵ تن از ورزشکاران افتخار آفرین ایرانی از سوی دبیر ستاد حقوق بشر مورد تقدیر قرار گرفتد.

درخشش بانوان ورزشکار ایرانی در کرسی‌های بین المللی

«فرشید طهماسبی» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان با مطلوب خواندن عملکرد ورزش بانوان اظهار داشت: بانوان ما توانمندی کسب کرسی‌های بین المللی را دارند.

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش با اشاره به توانمندی و اثر گذاری بانوان ایرانی در میادین مهم و بین المللی ورزشی گفت: خوشبختانه زنان ایرانی توانسته‌اند در رشته‌های مختلف ورزشی به دستاورد‌های بسیار خوب و چشمگیری دست پیدا کنند.

بانوان اگر توانایی خود را باور کنند، می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ دست یابند

در ادامه این نشست، «زهرا نعمتی»، پرچم‌دار ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، گفت: خوشحالم از اینکه موفقیت‌های من نه تنها در حوزه ورزشی بلکه خارج از حوزه ورزش نیز رصد و به زیبایی دیده شد. این افتخار تنها متعلق به من نیست و متعلق به زنان کشورمان است که همگی در این موفقیت سهیم هستند.

ملی پوش المپیکی کشورمان با بیان اینکه زهرا نعمتی فقط یک ورزشکار نیست، افزود: زهرا نعمتی فعالیت‌های دیگری نیز دارد، از جمله اینکه سفیر اهداف توسعه پایدار هستم و در انجمن‌های حمایت از مصدومان ضایعات نخاعی و بیماران مبتلا به سرطان فعالیت می‌کنم.

نعمتی اذعان کرد: زنان و دختران ما اگر توانایی‌های خود را باور کنند، می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند. ما باید برای زنان مختلف جامعه الگوسازی کنیم تا به واسطه‌ی آن‌ها با مهارت آموزی، زمینه توانمندسازی را مهیا کنیم تا در مسیر جامعه‌ای که به حقوق برابر باور دارد، حرکت کنیم.

در مربیگری بانوان در آسیا و اروپا مقام اول را داریم

«اشرف امینی» سرپرست نائب رئیس فدراسیون کاراته بانوان در ادامه گفت: بانوان ورزشکار ما با حجاب توانستند کسب مدال کنند و این امر به راحتی به دست نیامده، چرا که با حجاب بانوان ایرانی به شدت مخالف شده و از این رو، کسب کرسی‌های ورزشی بانوان اهمیت بسزایی برای کشورمان دارد.

امنیت بانوان در این مرز و بوم مدیون خون رزمندگان است

«زهره هراتیان»، عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا، یکی دیگر سخنرانان حاضر در جلسه، گفت: برای اینکه بانوان کشورمان به این مرحله برسند و بتوانند در عرصه‌های مختلف جهانی بدرخشند جوانان این مرز و بوم ذره ذره وجودشان را نثار کردند و برای امنیت هر وجب از وطنمان خون‌ها داده‌ایم.

احتزاز پرچم ایران در جهان باعث غرور ملی است

شهلا بهروزی‌راد، عضو فدراسیون قایقرانی ایران و قهرمان ملی پارالمپیک در ادامه این جلسه، با بیان اینکه با حمایت‌های صورت گرفته بانوان ایرانی توانسته اند در عرصه‌های مختلف ورزشی خوش بدرخشند، اظهار داشت: به احتزاز درآمدن پرچم کشورمان غروری ملی برای همگی ما است.

حجاب مانعی برای ورزش بانوان ندارد

منصوره گرجی، نایب رییس کوهنوردی، با تاکید بر دستاورد‌های بی‌شمار ورزش بانوان برای کشورمان، گفت: به دنیا نشان دادیم ورزش با حجاب نه تنها دست و پا گیر نیست؛ بلکه پیشرفت زنان در عرصه‌های مختلف را نیز فراهم کرده است.

تمام تلاشم در عرصه بین المللی کسب افتخار برای ایران است

«حمیده عباسعلی» نخستین قهرمان و مدال آور بانوی المپیکی کاراته ایران در ادامه این نشست گفت: به عنوان یک بانو تمام تلاشم را برای ارتقا جایگاه زنان در عرصه ورزشی به کار می‌گیرم تا بتوانم برای کشورم و ملت ایران افتخارات بزرگی به ارمغان بیاورم. بانوان ایرانی شایسته بهترین‌ها هستند.

در این مراسم تعداد بسیاری از نواب و سرپرستان و قهرمانان و مدال آوران فدراسیون‌های مختلف از جمله تیراندازی، فوتبال، شنا، قایقرانی، شمشیربازی، تنیس، ووشو، بسکتبال و همچنین نائب رئیس نابینایان و بانوان معلول نیز نقطه نظرات و مطالبات خود را ارائه کردند.