رئیس سازمان زندان ها تصریح کرد: شعار ما این است نه بیگاری، نه بیکاری چرا که اعتقاد داریم بیکاری برای زندانی سم است و از طرفی زندانی برای کاری که انجام می دهد حقوق دریافت می کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سازمان زندان ها، محمد مهدی حاج محمدی در دیدار با استاندار کردستان گفت: بنا نداریم  زندانیان را ثروتمند کنیم بلکه می خواهیم آنان را توانمند سازیم تا شغل آبرومندانه با درآمد مکفی داشته باشند.

رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: زندانیان بابت شغلی که دارند دستمزد دریافت می کنند اما ضدانقلاب درصدد آن است اینطور القاء کند که از زندانیان بیگاری کشیده می شود.

وی تصریح کرد: شعار ما این است نه بیگاری، نه بیکاری چرا که اعتقاد داریم بیکاری برای زندانی سم است و از طرفی  زندانی برای کاری که انجام می دهد حقوق دریافت می کند.

حاج محمدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: زندانبانی در نظام دینی با نظام های غیر دینی تفاوت دارد. یکی از شاخصه های مهم در این زندانبانی بی تفاوت نبودن نسبت به زندانی و سرنوشت اوست.

رئیس سازمان زندان ها افزود: یکی از زمینه های بروز جرم بیکاری و نداشتن شغل است و اگر بناست در زندان از بازگشت زندانی به زندگی سالم ناامید نشویم باید ضمن ریشه یابی علل جرم به فکر شغل مناسب برای او باشیم.

عضو شورای عالی قوه قضائیه ادامه داد: اگر ما در زندان درست عمل نکنیم کل جامعه آسیب می بیند از این رو برای توسعه امنیت اجتماعی همه نهادها می بایست باهم همکاری کنند.

حاج محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از شاخصه های زندانبانی اسلامی توجه به خانواده زندانیان است. بارها از فرزندان زندانیان شنیده ایم که گفته اند گناه پدرمان را به پای ما ننویسید.

وی بیان داشت: اگر مراقب خانواده زندانی نباشید و خدای ناکرده فرزند زندانی وارد چرخه جرم شود این بدان معناست که عملکرد ما ناقص بوده است.

حاج محمدی با اشاره به فعالیت های دشمن برای جذب افراد و یارگیری برای ضدانقلاب به ویژه در استان های مرزی اظهار داشت: غفلت و کوتاهی ما عملاً دشمن را در عملیات یارگیری موفق خواهد کرد و چه بسا توجه ما به زندانی و خانواده او دشمن را ناکام گذاشته و  زندانی از سوء تفاهم خارج شده و اطمینان می یابد که اگر من به واسطه جرمی که مرتکب شده ام دچار اخم نظام شدم آنها از خانواده من مراقبت می کنند.

حاج محمدی در پایان با بیان اینکه برای اجرای کامل برنامه های اصلاحی و تربیتی نیازمند فضای مناسب هستیم گفت: برای ساخت زندان جدید  و بحث اصلاح و تربیت زندانیان نیازمند فضاسازی هستم که دولت باید در این زمینه اقدام کند.

استاندار کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب می توان از ورود افراد به زندان جلوگیری کرد.

وی در خصوص تامین زمین مورد نیاز زندان گفت راهکارهای مختلفی وجود دارد اما قول تامین زمین مورد نیاز را می دهم.

در این جلسه فتحی مدیرکل زندان های استان کردستان گزارشی از وضعیت زندان های استان ارائه کرد.

در این دیدار تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و استانداری کردستان با هدف حمایت از اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده های آنان به امضاء رسید.