سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در اظهاراتی اعلام کرد: نیمی از تاکسی‌های شهر تهران کاملا فرسوده و نیازمند بازسازی است.

به گزارش مرور نیوز، سید مناف هاشمی در ‌مراسم امضای تفاهم‌نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو ، اظهار کرد: کمتر از یک هفته مانده به سال ۱۴۰۰ و امروز ما از برنامه‌های متعدد برای رونمایی از طرح‌ها داریم.

وی ادامه داد : رونمایی از قطار ملی با دستور ریاست جمهوری در آینده انجام خواهد شد ولی امروز در این مراسم از این قطار بازدید خواهد شد علاوه بر آن دو ایستگاه مترو شهید ستاری و یادگار امام نیز امروز افتتاح می‌شود.

هاشمی با اشاره به تفاهم نامه‌هایی که امروز منعقد می‌شود، خاطر نشان کرد : با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران و با کمک ۶۰۰ میلیارد تومانی دولت،  ۱۰ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی می شوند .

به گفته وی، ۴۰ هزار از ۸۰ هزار تاکسی‌های شهر تهران کاملا فرسوده و نیازمند بازسازی هستند .

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از انعقاد قرارداد ساخت ۱۰۵ واگن مترو میان شرکت واگن سازی تهران و مجموعه مترو در این مراسم خبر داد و یاداور شد: حجم این قرارداد حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که  از منابع داخلی تامین خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه واگن ملی به صورت انبوه در داخل کشور تولید شود، یاداور شد: اوراق مشارکت سال ۹۹ دچار مشکل شد از این رو می‌خواهم تا به ما کمک کنید زیرا تمام تلاش‌ها و فعالیت‌های مترو و شرکت اتوبوسرانی و واگن سازی از طریق اوراق مشارکت انجام شده است .

هاشمی افزود: اگر بتوانیم اوراق مشارکت سال ۹۹ که حدود هزار میلیارد آن متعلق به مترو و ۴۰۰ میلیارد آن متعلق به اتوبوسرانی است را دریافت کنیم می‌توانیم اقدامات متعددی را انجام دهیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران  با اشاره به ایستگاه مترو شهید ستاری و یادگار امام گفت: برای این دو ایستگاه جمعاً حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که با توجه به شرایط سخت‌ اقتصادی برای دولت و شهرداری‌ها به نظر کار بزرگی انجام شده است.