وزیر بهداشت در اظهاراتی بیان کرد: مردم به سفر نروند تا از بروز پیک دوباره و جهش یافته کرونا در کشور پیشگیری کنند.

 به گزارش مرور نیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در بابلسر گفت: سالی سخت را پشت سر گذاشتیم که در کنار تحریم‌های ظالمانه ویروس کرونا هم وارد کشور شد.

او ادامه داد: در عرض ۵۵ روز از واردکننده ماسک و مواد شوینده به یک تولیدکننده وصادرکننده آن تبدیل شدیم که برگ زرینی بر افتخارات کشور است

نمکی بیان کرد :در استانی مانند مازندران که تجمع و درهم آمیختگی جمعیت در آن زیاد است هنر بزرگی می‌خواهد که کرونا مهار شود و  من دست  زحمتکشان در این استان را می‌بوسم.

او با اشاره به نقش صدا و سیما در این یک سال اخیر تصریح کرد: صداوسیما نقش بزرگ و کلیدی در مهار کرونا داشته است.

نمکی گفت: با افتخار باید بگوییم که در پیک اخیر خوزستان هیچ بیماری پشت در بیمارستان نماند.همین پیکی که در کشور‌هایی مثل انگلیس و آلمان مشکلات زیادی ایجاد کرده است در کشور ما با کمک الهی تا حدود زیادی مهار شد.

وزیر بهداشت از مردم تقاضا کرد تا به مازندران سفر نکنند.

وزیر بهداشت،  از استمرار نگرانی به دلیل طغیان ویروس جهش یافته و سفر به عنوان تشدید کننده این بیماری در کشور خبر داد و تصریح کرد: همکاران نظام سلامت تاب آوری بیشتری را تاب نخواهند آورد و من شرمسار از این وضعیت هستم.

 نمکی با تاکید بر اینکه کادر درمان نیازمند بازتوانی در خصوص این بیماری هستند از مردم خواست به سفر نروند و از بروز پیک دوباره و جهش یافته کرونا در کشور پیشگیری کنند.