وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 129 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز سه شنبه 26 اسفند 99 با شاخص 129 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 141 همچنان در شرایط ناسالم قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز سه‌شنبه (۲۶ اسفند ۹۹) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از پایداری جوی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با افزایش حجم ترافیک صبحگاهی است.

به تدریج با رشد ناپایداری جوی در طول روز و احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات بعدازظهر بر تندی باد افزوده شده و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد.

شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و باوجود افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت برقراری وضعیت قابل‌قبول را به دنبال خواهد داشت.

صبح روز چهارشنبه (۲۷ اسفند ۹۹) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت هرچند با افزایش ترافیک افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد‌ و در شامگاه چهارشنبه نیز با برقراری شرایط مساعد جوی پیش‌بینی می‌شود که در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.